Gå til innhold

Problemer med ekstern HD (hardware eller software-problem?)

JonH

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag en ekstern Maxtor 250Gb disk for å bruke sammen med en bærbar pc (Dell Inspiron 8100). Har installert driver og koblet den til usb. I enhetsbehandlingen har den funnet "Maxtor 500XT v01.00.00 USB Disk", men i tillegg under Andre Enheter - "Ukjent enhet"...

Har det samme problemet med et kamera, Olympus C-4000Zoom, altså funnet både kameraet OG en ukjent enhet! Uansett hvilken cd jeg setter inn for å søke etter "den ukjente", finner jeg ingenting. På en annen stasjonær pc med win98 fungerer både kameraet og disken greit UTEN at jeg har installert noen drivere!! Er det slik at Win98 er Plug-and-Play og Win2K er Plug-and-Pray?

Er det windows-versjonen som er problemet (fulgte med pc'n, har dårlig erfaring med slike cd'er fra før!), eller er det hardware-feil? Har også forsøkt å installere en service pack også uten hell, fikk derfor kjennskap til Blaster-viruset... Etter å ha vært i kontakt med flere "såkalte it-eksperter" som ikke skjønner noe, lurer jeg på om det er noen her som kan hjelpe meg.

PS!

Tror denne posten passer like godt under lagringsmedier, bærbare, windows og "søppel" :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket litt rundt, og det ser ut til at det er et software-problem:

Multiple LUN USB Storage Devices are not supported:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;265002

Windows 2000 SP3 supports the detection of multiple LUN USB Storage Devices:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;316857

Andre USB-enheter som ikke har lagringsfunksjoner fungerer greit (USB-Seriell, USB-Parallell og webkamera). Da skal vel alt fungere greit om jeg legger inn nyeste Service Pack?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...