Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av 3år gamel pc

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen kan hjelpe meg her.

Jeg har en PC som nå begynner å dra litt på årene. Jeg er student og har litt stramt budsjett. Jeg ønsker å kunne spille Skyrim og Battlefield 3 med god flyt på high/medium-instillinger. Vil jeg kunne gjøre dette ved kun å investere i 8Gb minne, eller bør jeg ha et nytt grafikkort i tillegg?

Her er maskinen min slik den er nå (ca. 3 år gammel):

Prosessor: Q6600 2,4GHz

Hovedkort: Asus Maximus Formula

Skjermkort: 2x HD 3870 i CrossFire

PSU: 750W Corsair (et eller annet)

Minne: 2Gb DDR2 ram

Noen invendinger? Er det dumt å oppgradere en PC som er så gammel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen vil jeg ikke si akkurat er en utmerket kandidat for oppgradering. Det meste i den er vel på vei til å bli utdatert egentlig.

Det eneste jeg kan se som en rimelig ok løsning måtte være å:

1 - Overklokke CPU (det er relativt ok mulighet for på Intel chipset og den CPUen. Burde ikke være så vanskelig å nærme seg 4Ghz)

2 - Kjøpt nytt skjermkort som står i stil til den (nå overklokkede) CPUen. Noe sånt som en GTX560Ti ville gjerne passe bra, og er rimelig. PS: siden poenget er å holde kostanden lav her, og du ikke uansett trenger et veldig high-end kort så er det smart å sjekke bruktmarkdet. Det er mange som selger i disse dager pga. oppgraderinger, og det er mange kort til salgs i akkurat den ytelsesklassen du bør se etter.