Gå til innhold

Trenger jeg mer ram???

Stig92

Anbefalte innlegg

Jeg har et gf4 64 mb skjermkort som takler oppløsning opp til 1600x1200. Det virker som om noe ikke er helt som det skal, fordi når jeg skal spille et spill med 1280x1024 oppløsning hakker det. Lurer på om det er at jeg har for lite ram (256mb)!? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er snakk om et gf4 mx 420 64mb. Det skal jo takle oppløsning som er høyere enn 1280x1024... Ikke noe spes. spill, alle spill. Hjelper det hvis jeg får mer ram kanskje???

For det første: Det kortet der er svært svakt, og at det hakker kan være et tegn på at du kjører for tunge spill.

For det andre: 64 MB på 1280x1024 blir lite etter hvert, særlig med spill med tunge texturer. Med 64 MB på kortet kan det fort skje at kortet må låne noe MB fra RAM, og da går det fort trengt.

Konklusjon: Kjøp nytt skjermkort hvis du har planer om å spille nyere spill i så høye oppløsninger.

NB! Når det er snakk om oppløsninger kortet takler er det som regel snakk om i Windows, ikke at det klarer å kjøre så høye oppløsninger feilfritt i spill.

Lenke til kommentar

GeForce MX kortene er økonomiserien til Nvidia. De er i utgangspunktet ikke beregnet til spilling. Beregnet til kontorbruk og grafisk bruk. Et spill i dag krver ekstremt mye av skjermkortet. Minne på skjermkortet er nesten ubetydelig. Minne på hovedkortet er viktig. Under 512 MB i dag til spilling er en vits. Det som virkelig teller for å få flyt i spillene er et skjermkort med en rask GPU + hastighet på minne. Skal du få spilleglede i dag må du nok ut med 1500 kr + for et nytt skjermkort. Anbefaler Ati RadeOn 9700.

Good luck...

Lenke til kommentar
Det er snakk om et gf4 mx 420 64mb. Det skal jo takle oppløsning som er høyere enn 1280x1024... Ikke noe spes. spill, alle spill. Hjelper det hvis jeg får mer ram kanskje???

For det første er GeForce4 MX420 et virkelig dårlig skjermkort. For det andre vet jeg av egen erfaring at spill som Battlefield 1942 og Unreal 2 går merkbart bedre med 512 MB RAM enn med 256 MB.

Lenke til kommentar

ja, må bare si meg 100% enig med de andre.... de som har tester kortet sier at det nesten ikke fortjener G4 navnet.....

Det er jo snakk om SD-RAM og ikke DDR-RAM, i testen sto det at "kortet kveles når du setter opp oppløsning eller detaljer i spill som f.eks UT 2003."

nytt kort og kanskje en ram brikke til? har du 1x256 fra før skader det ikke med en til, eller kanskje en 512mb til?

Lenke til kommentar

Hadde selv GeForce 4 Mx400 med 128 mb på, og 512 MB ram, selv da hadde jeg problemer med å kjøre spill i høyere oppløsning en 1024x768, måtte sette alle spill må middels eller lav oppløsning, f.eks. Generals tok evigheter å spille.

Jeg ble lovet at det var et bra skjermkort av han jeg kjøpte PCen av, det eneste som jeg var missfornøyd med i det kjøpte, men så var det en bra pris på den da.

Jeg tok å gravde litt dypt i pungen, og kjøpte det som står under, med det som eneste forskjell så var maskinen som en helt annen. Nå kjører jeg ALLE spill med full detaljer og 1280x1024.

At skjermkortet ditt takler opp til 1600x1200 som sakt i Windows, når den ikke jobber for mye, og hvis skjermen din takler det.

Konklusjon: skaff deg nytt skjermkort, max 2000,- så får du en helt annen maskin, sjekk om du får tak i et Radeon 9700 (helst Pro) billig så skaff det.

Lenke til kommentar

For det første er GeForce4 MX420 et virkelig dårlig skjermkort

har det sjøl. ingen problem og spel som bf1942 går HEILT glatt på bra innstillinger. mx420 er et heilt greitt skjermkort,men d har ikkje det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...