swaxie Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg kjøpte en samsung spinpoint F3 1tb SATA/300 7200 RPM for noen måneder siden. Etter en liten stund begynte den å bråke. Den lagde sånne skurrelyder som var veldig høye. Ringte de og forklarte hva som skjedde og de sendte ny med en gang. Etter en stund med den nye, begynte jeg å høre de samme skurrelydene. Er det noen som vet om jeg har vært uheldig to ganger på rad eller at hdd skurrer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Harddisker er ofte utsatt for feil på produksjonsbatcher så hvis du har fått erstatning fra samme batch som den første så er det en stor mulighet for at samme feil dukker opp på den nye. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Så vist jeg sier at denne heller ikke funka, vil jeg få en ny og muligens en som funker? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ja, men skriv ned batchnummeret på disken som feiler og be spesifikt om en disk fra en annen batch. Det er veldig vanlig at hele batcher har samme feil, og da blir det kjipt om de fortsetter og sende erstatningsdisker som har samme feil. Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Tusen takk! Skal ringe imorgen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hvis det er skurrelyder eller lyder som minner litt om en sirkelsag med ubalanse så er det høyst sannsynlig at lesehodene eller armene de er festet på subber på en eller flere av platene. Det er en feil som vil ta knekken på en disk iløpet av kun få minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå