hegebeta Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er på jakt etter et medium jeg kan bruke til selge bildene mine. Stockfoto er for kravstort, og siden jeg er i full jobb (som jeg trives i..) har jeg ikke mulighet til å drive fotobutikk på si. Jeg har ingen illusjoner om at jeg her noen proffotograf. Derimot er jeg en amatørfotograf som gjerne vil ha en ekstrainntekt til å finansiere videre kjøp av kameratutstyr. Etter å ha lest utallige foruminnlegg og tittet innom mang en nettside om salg av foto, snublet jeg i dag over Fotomoto. Har en fotoblog, og lurer nå på om jeg skal implementere Fotomoto i denne bloggen (eller noe i den duren..). Er det noen som allerede bruker/har brukt Fotomoto, og kan dele sin erfaring her?? På forhånd takk Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Problemet i dag er at "hele verden" tar bilder, og ens egne blir da som en prikk i universet, dvs usynlige. Jeg vet ikke hvor mange millioner bilder som hver eneste dag blir lastet opp på nettet, men at det er mange er ganske sikkert. Det er nok flere løsninger for hobbyfotografer angående det du spør om, men som nevnt er konkurransen om oppmerksomheten astronomisk - og får man noen napp via slike tjenester er det ofte kun peanuter man får for bildene. Jeg sier ikke at det er umulig, men at det er rimelig vanskelig å få noen kroner ut av ens fotohobby. Det som kan selge er og svært ofte situasjonsbilder med mennesker i, men selv der kan man drukne. Og legger man ut bilder av andre mennesker på nettet må man ha deres skriftelige tillatelse til dette - og dersom man ønsker å selge slike bilder må dette og få en godkjenning for av den samme personen. Det er et meget strengt lovverk for den typen fotografier for å bevare personvernet. Tor Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du må ha noe som skal gjøre at dine bilder skal stikke seg ut i den mengden det alt er der ute. For å få til dette må man jo først ha gode bilder og levere. Ikke bare et men mange og de skal komme ofte. Kanskje kommer du igjenom i det små og du må få deg et navn som folk ser etter bilder hos. 1 Lenke til kommentar
hegebeta Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Takk for tilbakemeldingene TorVidle og k-h-s. Det dere sier er jeg allerede fult klar over. Men jeg har ikke lyst til å gi opp enda På meg virker Fotomoto som ideel for en som ikke har tid eller ressurser til å fremkalle og sende ut egne bilder. Bare legg til scriptet på hjemmesiden/bloggen/nettgalleriet ditt også tar Fotomoto seg av resten. Men mine spørsmål er: Er det bra nok? Er de som bruker Fotomoto fornøyd? Blir kunden fornøyd med sluttproduktet?? Endret 7. desember 2011 av hegebeta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå