Lychelig Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei, Jeg har brukt ubuntu 11.10 i ca en måned nå, og er meget godt fornøyd etter å ha brukt windows i alle år. Nå er det bare ett problem, i det siste blir jeg kastet ut av nettet. Dette skjer ganske ofte, jeg blir kastet ut, så kobles jeg på igjen, før jeg blir kastet ut. Sånn holder det på. Noen ganger mens jeg holder på med annet, f. eks bruker et annet program, kan jeg se på ikonet i hjørnet at jeg har nett, mens når jeg fyrer opp firefox, blir jeg raskt kastet ut. Nettverkskortet jeg bruker er Dlink dwa 140. Denne fungerte ut av boksen, har ikke installert driverne (der problemet ligger?). Så da er spørsmålet, hvordan kan dette løses? Om det er noe med driverne, er det noen som vet hvordan jeg kan installere disse på en enkel måte? Husk at jeg er ganske ny i Linux. Lenke til kommentar
DarkmatterX Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg hadde det samme problemet som deg på den forrige distroen! Så fant jeg ut at det er en "Bug" og måtte vente på neste distro realse. Måten jeg løste dette på var å bruke kabel, Jeg hadde aldri prøblemer igjen når jeg brukte kable. Du kan jo prøve det du og, hvis du ikke blir kastet ut som når du bruker wifi så er det sikkert "Bug" (Men jeg er ikke 100 % sikker på om det er "Bug" hos deg). Du kan jo også prøve Linux-mint og se om du har samme problem der! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Denne metoden vil nok hjelpe deg: http://askubuntu.com/questions/34742/how-do-i-get-a-d-link-dwa-140-usb-wlan-working Lenke til kommentar
Lychelig Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Det fungerte tilsynelatende! Har nå surfet et par minutter uten avbrudd, og det er et godt tegn til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå