Gå til innhold

Klokking av GeForce 4


CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er samme tilfelle med GF4 som det var med GF3.

Jeg mener, man kan jo klokke en ti200 opptil ti500 hastigheter. Er det slik med GF4? Kan 4200 klokkes til 4600? Hvordan ns er RAMene?

Hvis man skulle greie å klokke en 4200 til en 4600, ville de være helt like i ytelse da, eller er det noe annet som gjør 4600 bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Referansekorta til nvidia har minne som er spesifisert så og så fort(Ti4600 - 2.8ns, Ti4400 - 3.6ns), men ein kan ikkje sjå vekk frå at produsentar som Gainward vil putte på raskare minne enn det som er spsifisert, iallfall på litt sikt.

 

Sannsynlegvis vil dei første korta jamnt over vere mindre klokkingsvennlege enn dei som kjem om eit halvår, sidan produksjonsprosessen blir meir stabil etterkvart.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 19:05, The Pirate skrev:

HahaHAHA, selvfølgelig er det det...


Hva med nFinite FX II på GF4 mot Ipå GF3?

eller VertexShader II mot I?

Hva med dual RAMDAC?

Hva med nView dualscreen?


Det er en helt ny generasjon kort, skjønner at du er bitter på at du kjøpte gf 3 NÅ....



 

Så da mener du at GF4 støtter DX8,1 lol det støtter akkurat det samme som GF3 nemmelig Dx8.0,så hvis noen skulle mene noe annet har de ikke lest Spes eller tester.Sorry det er bare et kort som støtter Dx8,1.......8500

Lenke til kommentar

Quote:


Hva med nFinite FX II på GF4 mot Ipå GF3?

eller VertexShader II mot I?

Hva med dual RAMDAC?

Hva med nView dualscreen?


 

Dette er bare features. Hvis man ikke trenger disse er det jo ikke noe å bry seg om. Det som teller er 3D ytelsen. Men jeg skal jo være enig i at de som har kjøpt Ti500 de siste månedene har grunn til å føle seg lurt.

Lenke til kommentar

Quote:


Dette er bare features. Hvis man ikke trenger disse er det jo ikke noe å bry seg om. Det som teller er 3D ytelsen. Men jeg skal jo være enig i at de som har kjøpt Ti500 de siste månedene har grunn til å føle seg lurt.


 

Hmm.. det er vel ganske rett, at hvis man ser bort ifra nye features, så er det eneste som skiller mellom GF3 og GF4 hastighet, men det er vel ganske selvsagt i grunn?

 

Er det ikke nye features (som i tillegg til økt hastighet) gjør de nye kortene kjappere da?

 

Er ikke helt inne i spek'en på GF3, men jeg trodde ikke disse hadde 2 vertex/pixel-shadere? Er det ikke nettop dobling av prosesseringsenheter i GPU som gjor at kortene (spesielt for nye spill) er en del kjappere?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 13:19, b-urn skrev:

Er det ikke nye features (som i tillegg til økt hastighet) gjør de nye kortene kjappere da?


Er ikke helt inne i spek'en på GF3, men jeg trodde ikke disse hadde 2 vertex/pixel-shadere? Er det ikke nettop dobling av prosesseringsenheter i GPU som gjor at kortene (spesielt for nye spill) er en del kjappere?



 

 

Det stemmer at GF3 bare hadde enkle vertex/pixel shadere og dette vil nok merkes godt i DX8 spill.

 

Det meste av ytelsesøkningen i andre spill forklares med høyere klokkehastighet og optimalisering av arkitekturen fra GF3.

 

Nvidia har varslet at neste produktlansering er om et halvt år. Hvis ATI klarer å lansere RV300 i 2. kvartal bør nok det være GF5.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 19:36, Robin B skrev:

Quote:


On 2002-02-08 19:05, The Pirate skrev:

HahaHAHA, selvfølgelig er det det...


Hva med nFinite FX II på GF4 mot Ipå GF3?

eller VertexShader II mot I?

Hva med dual RAMDAC?

Hva med nView dualscreen?


Det er en helt ny generasjon kort, skjønner at du er bitter på at du kjøpte gf 3 NÅ....



 

Så da mener du at GF4 støtter DX8,1 lol det støtter akkurat det samme som GF3 nemmelig Dx8.0,så hvis noen skulle mene noe annet har de ikke lest Spes eller tester.Sorry det er bare et kort som støtter Dx8,1.......8500

 

GeForce4 støtter pixel shader 1.2 og 1.3. Jeg er rimelig sikker på at dette er DX8.1 pixel shader extensions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...