Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Logitech ClearChat PC Stereo Headset "jammer" Internett forbindelsen. Hvordan kan problemet løses?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

Jeg har et problem med min stasjonære PC. Det som skjer er at mitt Logitech headset jammer Internett forbindelsen når utstyret er på. Internett forbindelsen er optimal, men nettleseren klarer ikke å laste inn nettsider osv.

 

Datamaskinen har to nettverksadaptere, begge fra Dlink. En ekstern og en intern.

 

Før så var begge i drift, det var de i 2år. Deretter så skaffet jeg meg Logitech headset, og det fungerte sammen med adapterne i over et halvt år uten noen symptomer på problemer.

 

Beskrivelse av problemet;

Dersom jeg skal se en video for eksempel på VGTV eller youtube, da slår jeg på apparatet, og det som skjer da er at nettleserene (Internet Explorer eller Google Chrome) slutter å laste inn nettsider, den laster, man ingenting lastes inn. Så kommer det en hvit skjerm der det står at siden ikke kan lastes inn, akkurat den samme som kommer dersom du ikke har Internet. Problemet inntreffer ikke umiddelbart når du trykker på-knappen.

 

Men med engang du slår av apparatet da forsvinner problemet, og nettforbindelsen gjenopprettes. Jeg kan se inne på oppgavebehandling at det er full forbindelse, men "nettverksbruk" er på 0%. Jeg har hatt problemet i snart et halvt år.

 

Så jeg kan ikke bruke Internet samtidig mens jeg bruker apparatet. Hvis jeg skal se en video, da må jeg på forhånd laste inn video, så kan jeg se den med lyd. Problemet er at dette er bare en midlertidig løsning.

 

Er det noen som forstår hvorfor apparatet "jammer" Internettet eller på en måte hindrer nettrafikken selv om det er full forbindelse?

 

Jeg er svært interessert i å få etablert en permanent løsning på problemet, der jeg kan bruke apparatet som normalt, og starte opp igjen den interne nettverksadapteren.

 

Jeg har Altibox 25/25Mbit/s levert av BKK.

 

Søker intelligente svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser headsettet også opererer på 2.4Ghz. Tipper den har endel høyere sendestyrke enn det trådløse nettverket ditt. Det kan hende at det hjelper å skifte kanal på wlanet, eventuellt prøve å øke sendestyrken på wlan/senke sendestyrken på headsett?

 

Oppdatere drivere til wlankort og headsett?

Lenke til kommentar

Ja, om det er trådløse hodetelefoner så er det eneste du kan gjøre å teste med et par andre trådløse kanaler. Det må jo være snakk om noen form av interferens i wifi signalet ditt og det er mulig at forstyrrelsen er fokusert nok til at du kan flytte deg vekk fra den ved å velge en annen kanal (helst lengst vekk som mulig fra det du har brukt opp til nå).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Alt er oppdatert her. Hvordan kan jeg endre kanaler på nettverksadapter og på headset?

 

Jeg informerer om at mottakeren til headset er 40-50cm unna den eksterne nettverksadapteren, men den forstyrret også den interne som er 70cm unna. Jeg har forsøkt å flytte mottakeren unna tidligere, men det ga ingen endring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

logg på "min side" hos bkk, der kan du skifte wlan kanal i hvertfall.

 

Jeg har sjekket, og kan bekrefte at dette stemmer, men vil det løse problemet permanent?

 

Det er ikke mulig å skifte kanal i nåværende øyeblikk siden mange bruker Internett akkurat nå, og det krever omstart av hjemmesentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...