Gå til innhold

[LØST]Xonar D2X: Stereolyd blir spilt av som surround


Anbefalte innlegg

Har et Asus Xonar D2X lydkort koblet på Logitech Z-5500(irrelevant), og spiller jeg en lydfil i stereo så blir det spilt av i alle høyttalerne. Problemet ligger ikke i anlegget, for hvis jeg napper ut stereo-front fra PCen så blir lyden spilt i resten av anlegget. Altså ingen virtualisering i anlegget.

 

Jeg har riktignok satt på 5.1-oppsett i Xonar D2X Audio Center, og da blir surroundkilder spilt sånn de skal. Jeg kjører lyden analogt til Z-5500. Det er ingen åpenbare innstillinger som er aktivert som gir falsk surround, enten i D2X Audio Center eller i kontrollpanelet på Windows 7.

 

Jeg syns det skal være mulig å få det til uten at jeg trenger å bytte til stereo-oppsett i innstillingene.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Edit: Hmm, av en eller annen grunn så er ikke sånn nå. Den spiller alt som den skal nå. Jeg endret ikke på noe som helst av innstillinger, virker som driveren til lydkortet er ustabilt.

 

Edit2: Snublet over UNi Xonar, det er en tredjepartsdriver for alle Xonar-kortene fra en som tok saken i egne hender. Driveren fikset mine problemer! :w00t:

 

http://brainbit.wordpress.com/

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...