able Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Heisann og hjelp! Jeg dualbooter win2k. jeg får opp bootmenyen og mine 2 valg. Den ene ekter nå og starte fordi ntoskrnl mangler står det. Javel tenkte jeg og var glad jeg hadde en ghost fil av denne partisjonen. Men etter å ha kjørt gjenopprettet partisjonen ville den fortsatt ikke starte! Så da lurer jeg på hva som kan være galt? Noen som har peiling på dett? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har vært borti noe lignende, det skyldes at når Windows 2000 lå på C driven prøvde Windows XP (på D) å starte med 2000 kernelen. Installerte Windows XP på C, så startet den Windows 2000 med den derre Windows XP streken helt i begynnelsen av oppstart. Men det funket ihvertfall! Du kan jo prøve det hvis du ikke finner noen andre smarte løsninger. Edit: Sto jo ikke noe om XP her! Regnet bare med at det gjald win2k og XP. Hmmm.... Lønner seg som regel å lese ting godt FØRST! Lenke til kommentar
able Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 det er en dualboot med win2k på begge. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 det er en dualboot med win2k på begge. Da vil jeg tro at det er boot.ini som ikke har rett syntax... Prøv å sjekk om begge disse linjene dine stemmer i boot.ini. Hvis du har win2k på C disken din blir det: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Windows 2000" /fastdetect Hvis du har en installasjon på SAMME fysiske HDD, men på D partisjonen: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT="Windows 2000" Husker ikke om det var "rdisk" eller "disk" som byttet fysisk hdd, men det kan du jo bare prøve så lenge det er på den installasjonen som ikke fungerer. P.S. IKKE forandre dette hvis du er i tvil, da er det mye bedre å spørre litt mer først. Lenke til kommentar
able Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 ja, jeg er klar over dette med boot.ini fila, men så vidt jeg ser er det ikke noe som har blitt forandret på den. Skal gi d et forsøk likevel:) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Mulig du finner noe her. Lenke til kommentar
able Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 hmm.. Nope, det blir ingen forandring. Har sett på suportsidene til microsoft, har prøvd alt, men det blir ingen forandring. Hjelp, litt opprådd nå! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Mener man får den feilen ved: 1. Bytte av hk. 2. Gammel crack til gta3. (slapp av, hadde kjøpt spillet ) 3. Dårlig minne. Det er de grunnene jeg har hatt når ntoskrnl mangler. Har alltid fungert med en formatering og nyinstalering, og så lenge du har ghost så kan du legge inn det du trenger ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå