Simkin Skrevet 5. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg har en Hyundai FullHD 37" TV fra 2007, som jeg har koblet til PC'en via en 5m VGA (HD-15) kabel. Men jeg får ikke kjørt mer enn 1366x768 oppløsning, og høyeste oppløsning som står oppført i ATi kontrollpanel er 1600x1200, men velger jeg denne, så får jeg beskjed på TV'en att denne er utenfor rekkevidde. Er det ikke mulig å få kjørt 1080p gjennom VGA? evt hva kan være problemet? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 5. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 Synes å huske noe om at ikke alle VGA støtter 1080p. DVI eller HDMI er da alternativene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 Er kabelen av grei kvalitet? VGA skal fint kunne kjøre 1920x1080 @ 60Hz. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke, da det er så lenge siden jeg har kjøpt den (2007) Noen som evt kan linke til en 5M VGA kabel som klarer 1080p? helst ikke noe dyrt.. og i norge. Endret 5. desember 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg spør siden VGA er en analog overføringsmetode for bilder og med økende oppløsninger kommer økende krav/press til kvalitet på kabelen og siden du mister signalet ved høyere oppløsninger virker det som om du støter på problemer med tap av signal. Har du ingen andre metoder for å koble opp til TVen? HDMI, DVI, etc. som du kan prøve? Fungerer kabelen andre steder? Får du det til på en annen TV? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Jeg fikk rota frem bruksansvisningen på tv'n, og VGA porten støtter ikke høyere enn 1360x768, så da er det jo jævlig greit! Endret 5. desember 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå