Gå til innhold

Hvilken av disse Asus-maskinene skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal ha en allround-maskin som skal brukes til litt spill og film (koble til tv for å se film) - ellers vanlig bruk med nettsurfing, bilder etc. Pris: ca. +/- 5000,- kr. Tror jeg vil ha en Asus-maskin og har funnet frem til fem modeller som ser ok ut, men hvilken skal jeg velge? Og hva er egentlig den praktiske forskjellen på core i7 og i5?

1. ASUS K53SV-SX393Vkr. 5598,-

2. ASUS N53SV-SX653V kr. 4999,-

3. ASUS X53SC-SX496V kr. 5299,-

4. ASUS X53SV core i7 kr. 5790,-

6. ASUS X53SV core i5 kr. 5590,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ta i5 versus i7 først. Det fremgår jo egentlig av modellbetegnelsen at i7 er en kraftigere utgave med flere kjerner som takler tunge oppgaver bedre enn en i5.

Hvis du ser på spillytelse så spiller derimot cpu liten rolle i en bærbar da de er avstemt i ytelse så 2 modeller med i5 i den ene og i7 i den andre men samme type grafikkort vil ha samme spillytelse.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Takk! Tror jeg kommer til å gå for denne, men noen som vet om denne som er en i7 vil bli varmere og støye mer enn samme modell med i5?

Disse prosessorene kan slå hver kjerne nesten totalt av når de ikke er i bruk. På en dualcore og en quadcore der bare èn kjerne brukes aktivt så vil strømforbruket (og dermed også varmeproduksjonen) være så og si identisk.

qudcoren vil dog naturligvis kunne pushe ut mer varme når alle 4 kjernene går for fullt - det sier seg selv. quadcore maskinen har nok tilpasset kjølesystem for å ta hennsyn til dette.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...