Gå til innhold

Gamer PC alternativer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

X7910'en er det beste kjøpet, men du har neppe bruk for noen av dem.

Dessuten de er begge med SLI som kan gi en del rariteter i spill, så du bør være forbredt på å endre drivere/settinger for å få ting til å funke i de ulike spillene.

Lenke til kommentar

X7910'en er det beste kjøpet, men du har neppe bruk for noen av dem.

Dessuten de er begge med SLI som kan gi en del rariteter i spill, så du bør være forbredt på å endre drivere/settinger for å få ting til å funke i de ulike spillene.

Er SLI så problematisk da?

Ja vet den kanskje er noe overkill for min bruk, men det er og mulig jeg skal streame litt med den, bruker Xsplit, og den er ganske krevende.

Dessuten gjør det ikke noe å kunne guffe virkelig på selv om spillene jeg kommer til å spille mest, er WOW og SWTOR.

Dessuten er ikke 5000,- til eller fra noe krise, så da tenkte jeg jeg kunne dra på litt.

Har du eventuelt et forslag til en PC som er mer riktig/fornuftig til min bruk?

Takk for svar, uansett :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Utviklere tester sjelden mot SLI/CF, så det er ofte at nye spill har et eller annet problem som du må rundt. Det blir som regel rettet etterhvert i patch'er så om du kjøper spill noen mnd. etter release er det som regel greit.

Siden jeg bare bygger så veit jeg ikke mye om tilbud ferdige maskiner desverre. Jeg ville trodd en maskin med 1155 socket passer deg greit, se etter maskiner med 2600K (CPU, den kan klokkes for mer ytelse senere). Tviler på du trenger SLI så et standard 580 skjermkort (GeForce GTX 580) vil være nok.

SSD i tillegg til standard harddisk gir en del ekstra ytelse.

Lenke til kommentar

Ja, særlig i MMOs som i 99.999% av tilfellene er flaskehalset av CPU.

Ja vet den kanskje er noe overkill for min bruk, men det er og mulig jeg skal streame litt med den, bruker Xsplit, og den er ganske krevende.

Dessuten gjør det ikke noe å kunne guffe virkelig på selv om spillene jeg kommer til å spille mest, er WOW og SWTOR.

For MMOs så er det langt mer enn overkill. Du gjør overkill av overkill.

SWTOR er nytt, og er nok laget for å kunne skalere i fremtiden, skulle ikke overraske meg om det kan bruke 6-8 CPU-tråder effektivt, da skjer ikke de enorme CPU-kravene som WoW har nå.

Dessuten er ikke 5000,- til eller fra noe krise, så da tenkte jeg jeg kunne dra på litt.

Hva er det du tror du får ved å dra på 5000 kr ekstra? Jeg kan garantere deg at det ikke er fremtidssikkerhet.

Netshop LGA1155

Sleng på en 120GB SSD for MMOs og en 7200RPM HDD for filmer og spill, bytt skjermkort til GTX 570 (580 koster 1000-1500 kr ekstra for 10% ytelse), strømforsyning til TX 550W M og velg et kabinett du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...