NeEeO Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei, Når jeg kjøper mobil fra nettet, må jeg vise pass da jeg skal lissom hente den på postkontoret? Kan jeg ikke bare vise den hentelappen jeg har fått i posten? Noreply, 15år Lenke til kommentar
thrace Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Om det står at du skal legitimere deg, så må du det. Hentelappen er ikke nok. Om du velger å bruke pass eller annen godkjent legitimasjon er likegylig. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Om det står at du skal legitimere deg, så må du det. Hentelappen er ikke nok. Om du velger å bruke pass eller annen godkjent legitimasjon er likegylig. Hva om navnet mitt ikke står på Pakken :// ? Jeg får ikke hentet den selv. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det slik at du har fått hentelapp i postkassen? Om du må vise legitimasjon så står det på den. Om det ikke står noe, er det nok med hentelapp, og du trenger ikke hente personlig. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Er det slik at du har fått hentelapp i postkassen? Om du må vise legitimasjon så står det på den. Om det ikke står noe, er det nok med hentelapp, og du trenger ikke hente personlig. Jeg har egentlig ikke fått noe ennå, men la oss si at jeg skal bestille en mobil fra nettet. Hva er mest sannsynlig de ville gjort? at jeg skal legimitere det? Lenke til kommentar
thrace Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det kommer an på om de har sendt den rekommandert eller ikke. Dette nevnes vel ofte på nettsiden. Dersom de har sendt den rekommandert og du ikke har noen mulighet for å hente innen fristen, kan du skrive en fullmakt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Pass eller visakort med bilde, fungerer ihvertfall om du skal hente rekommandert sendinger Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Har aldri opplevd at en norsk nettbutikk har sendt som rekommandert. Dette er derimot vanlig når man får pakker fra utlandet, f.eks. DealExtreme eller eBay. Du trenger ikke legitimere deg for å hente en pakke med hentelapp du har fått i postkassa. Du kan bli bedt om legitimasjon derimot hvis du har skrevet ut egen hentelapp fra pakkesporingen, eller om du bare drar på Posten og oppgir sporingsnummeret for å hente Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå