xPoperz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hei, jeg vil gjerne åpne portene på rutern, men har et problem. Min pappa vil ikke gi meg passordet, er det en måte å finne/endre passordet på? (det er endret fra standard) Endret 5. desember 2011 av xPoperz Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hvis faren din sier at du ikke får lov og du ikke er myndig så er det ikke så mye mer å gjøre med det. Det beste jeg kan anbefale er at du forteller faren din hvilke porter som skal åpnes, hvorfor dem skal åpens og konsekvensene av å åpne dem. Hvis han fortsatt ikke vil så er det bare å vente til du blir myndig og skaffer deg din egen internettlinje. 1 Lenke til kommentar
xPoperz Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Jo, det er noe å gjøre med det. Er ganske sikker på at det er en måte å restarte rutern elns. Men faren min sier jeg ikke får lov pga, hacking.. Han sier det blir lett for folk å keylogge paypal etc. Er dette sant? Lenke til kommentar
mar85 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Si til faren din at viss noen skulle absolutt keylogge deg, så gjør "hackern" det uansett om porten er åpen eller ei ^_^ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Tror din far bør lære seg litt om sikkerhet før han uttaler seg ^^ Er han redd for det du sier, så kan han ikke selv eller andre bruke nettet, for det er der faren er - ved at bruker gjør feil. Å åpne en port og ha oppdatert OS og programmer vil jeg si er en mikroskopisk sjanse for det blir utnyttet i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå