andreasulv Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det overkill å kjøpe Canon 70-200mm f/2.8 IS USM til et Canon EOS60D? Får man utnyttet objektivets potensial. Noen som har forslag til alternativer? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 høres veldig bra ut det, er nesten ikke noe som heter overkill på optikk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 60D har samme sensor som 7D og flere, når man begynner og få såpass med piksel blir det et større krav til objektivene. Lenke til kommentar
JPF Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det overkill å kjøpe Canon 70-200mm f/2.8 IS USM til et Canon EOS60D? Får man utnyttet objektivets potensial. Noen som har forslag til alternativer? Absolutt ikke overkill.. Canon EOS 60D er et nydelig kamera som matcher 70-200'en veldig bra :-) Alternativene er jo selvfølgelig de andre originale 70-200'ene og de uorginale, men har du pengene til toppmodellen så hadde ikke jeg tenkt på det mere.. Løp og kjøp, du blir garantert fornøyd :-) 1 Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det overkill å kjøpe Canon 70-200mm f/2.8 IS USM til et Canon EOS60D? Får man utnyttet objektivets potensial. Noen som har forslag til alternativer? Er nok verre med folk som har overkill med huset, i forhold til optikken. Det der blir bra Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Du får flott utnyttelse av objektivet. Men - kjøp brukt - skal du kjøpe nytt vil du heller betale mellomlegget opp til IS II-varianten. Brukt er 2.8 IS helt glimrende. Men - vil anbefale å kjenne på og holde i objektivet - det er stort og tungt! Du får finne ut selv om det er noe du gidder å drasse med deg - flere jeg kjenner foretrekker f/4-variantene ettersom det er noe de vil gidde å ha med seg. Så - kjenn på størrelse og vekt før du kjøper! Selv har jeg ikke noe imot tunge objektiver - har hatt stor glede av min 2.8 IS (selv om jeg nå skal selge den) - jeg "gidder" å dra den med, og har skutt godt over halvparten av bildene jeg har tatt med den på full blender. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Er det overkill å kjøpe Canon 70-200mm f/2.8 IS USM til et Canon EOS60D? Får man utnyttet objektivets potensial. Noen som har forslag til alternativer? Jeg har 70-200 f/2.8L IS USM II (kjøpte den her om dgaen) og dette sammens med 85mm f/1.2L USM II er de objektivene jeg har kjøpt som har gitt meg lysten til å leve til jeg er 200 år. 70-200'en er rett og slett helt fantastisk og makan til skarp optikk har jeg ikke testet på lenge. Den IS'en er bare helt RÅ! Jeg har ved flere annledninger tatt bilder i full tele (200mm) håndholdt medlukkertider ned i 1/30 uten noe som helst problemer. Jeg testet og den uten IS i butikken montert på en 5D, og etter noen runder i lokalet hvor jeg siktet ut av butikkvinduet fant jeg ut hvor sinnsyk den IS'en var på den andre. Om det er verdt de ekstra ca. 9.000,- for IS-modellen er jo opp til deg, men hvis du ikke har økonomi til å kjøpe IS-modellen, så sørg også for å ikke teste den. Du vil nemmelig bli overbevist, og slikt passer ikke en slunken lommebok Personlig synes jeg 9.000,- var vel annvendte penger. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ja, om man noensinne skulle være i tvil om at de ekstra lappene for IS var verdt pengene, så er det bare å skru IS av i en liten periode og se på resultatene. Den kommer fort på igjen, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ja, om man noensinne skulle være i tvil om at de ekstra lappene for IS var verdt pengene, så er det bare å skru IS av i en liten periode og se på resultatene. Den kommer fort på igjen, for å si det sånn. Hehe, har jo også IS på min 24-105mm og hadde jeg kunne fått dette ogbjektivet ute IS for en tusenlapp eller to rimeligere, så hadde jeg kjøpt den rimeligste. Synes ikke utbytte av IS er nevneverdig i den kategorien. Det er alltid kjekt med IS så klart, men spørsmålet er hvor mye man vil betale for det. Men når det kommer til 70-200 med IS og de ekstra tusenlappene det koster så må jeg bare si at det er verdt hver krone. Uten tvil. Jeg satt den med IS på en 5D MK II i butikken og panorerte litt rundt i lokalet, før selgeren tok tak i objektivet og sa "Du må slå på stabilisatoren". Ett lite "Knepp" og de første ordene han hørte fra meg etter dette var. "Å dæven!" Den 70-200 uten IS som jeg hadde testet før denne lå på disken åpnet opp, og da sa jeg bare at denne kunne han pakke ned igjen. Satt meg i bilen å kjørte hjem med et stort smil om munnen Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er det overkill å kjøpe Canon 70-200mm f/2.8 IS USM til et Canon EOS60D? Noen som har forslag til alternativer? Overkill er det definitivt ikke! Eneste problemet du kan få, er at du synes simplere objektiver blir kjipe å bruke Slik har ihvertfall jeg det med mitt 85mm F/1.8 USM... Sånn sett kan jeg også anbefale det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå