Gå til innhold

Vi elsker visst denne nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Opera klarer jeg ikke å sette fingeren på noe spesifikt - bare at brukeropplevelsen ikke var "riktig" i forhold til det jeg ønsker. Om det var knapper, valg, bokmerkebehandling eller hva det nå var kan jeg ikke si.

Har brukt Opera jevnlig opp gjennom årene, men det har endt med at jeg går over til andre (Chrome/Firefox).

Jeg sier absolutt ikke at Opera er dårlig eller dårligere enn Chrome - det var bare ikke det riktige for meg.

 

Som det ble nevnt ovenfor: Less is more - mulig det var det som var grunnen til at Opera ble dumpet fra min side.

 

EDIT: Bare for å påpeke det - jeg vil mye heller savne EN funksjon enn å ha tilgang til MASSE jeg ikke trenger.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opera skulle jeg forøvrig gjerne ha blitt fortrolig med, og ser på det som positivt at det er norskutviklet. At under 5% benytter nettleseren virker merkelig ut fra hvor høyt Operabrukere roper når slike diskusjoner kommer opp.

Tror vi har mindreverdighetskompleks :tease:

 

Tipper det har mer å gjøre med at hardware.no neppe representerer befolkningssnittet mtp på browserbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når det gjelder å sniffe på andelen som benytter Firefox, så vil brukere som f.ex meg ramle ut av statistikken pga jeg bruker Noscript aktivt.

Siden det ikke finnes alternativ til Noscript for de andre nettleserne, så vil en andel Firefox-brukere ikke bli inkludert i statistikken.

 

 

Ja, kall meg bare egotripp for at jeg sniker meg unna en del reklame (og derav mulig omsetning for nettstedene jeg besøker). Har ikke dårlig samvittighet for det :)

 

Lenke til kommentar

jeg har lagt merke til at enkelte må bruke en bestemt nettleser fordi de ikke er komfortabel med noen av de andre.

Men jeg har også lagt merke til at enkelte har problemer med en nettleser ( og må bruke en annen ) men andre som bruker den samme nettleseren med de samme oppgaven uten problemer. lit rart i grunnen ?

 

Selv foretrekker jeg Firefox

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt til gode å oppleve et eneste problem med Chrome. Alle nettbanker jeg bruker fungerer, og alle sider jeg bruker både via intranett på jobb og på nettet hjemme ser ut slik de skal.

Med diverse småtillegg har jeg tilgang til ALT jeg bruker i hverdagen.

Grunnen til at jeg bruker Chrome? Hvorfor ikke - når jeg i tillegg synes den er minst rotete.

 

Ut fra hva jeg leser om de siste oppgraderingene til Opera og Firefox blir man jo heller ikke fristet til å prøve de på nytt.

 

Man savner ikke funksjoner man ikke vet om - men jeg kommer ikke på noe som skulle være viktig nok til å bytte - og da er utseendet og den totale surfeopplevelsen det viktigste.

Lenke til kommentar

Chrome sin økte brukerandel har vel noe sammenheng med at den installerer seg selv sammen med diverse program som er gratis på nettet. Dvs. at man må aktivt velge å ikke installere denne nettleseren på en del program.

Jeg har sett at flere ikke PC kyndige ikke aner hvordan de har installert Chrome...

 

jeg oppdaget også , for en tid siden noe som lignet på crome logoen i startmenyen .

aner ikke hvordan det kom dit

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er litt funksjonsfattig ja, og krever mye ressurser men det har jeg mye av uansett. Større problem for meg er at tabs i Chromiumen min i den siste releasen har begynt å kræsje grusomt ofte, og det virker ikke som om det er pga. extensions men pga. flash, noe som jeg er helt avhengig av (HTML5-player til YouTube er ikke i nærheten engang).

 

Men starter raskere, laster raskere og slikt enn både Firefoxen min og Operaen min. Dog veit jeg at Firefox har mange tweaks, da jeg har brukt Firefox mye før, så kan hende den blir raskere om du mekker litt mer på den. Sluttet å bruke den pga. ustabilitet, og sluttet med Opera pga. treighet og inkompitable sider som ble et stort irritasjonsmoment etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...