Gå til innhold

Gammel IDE harddisk

Anbefalte innlegg

Fant en gammel ide harddisk i en pc fra 2003-2004 elns. Seagate Barracuda 7200.7 160gb. Model: ST3160023A. Siden harddiskprisene er så dyre nå, tenkte jeg å bruke denne i en pc. Kan noen linke meg et IDE til sata adapter som jeg kan bruke. Siden denne er 7200rpm, vil den være mye tregere enn sata 7200rpm hdds? Tenkte å bruke det til OS disk en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du ikke har IDE i den PCen du har nå? Er jo fortsatt relativt vanlig at det er en port på hovedkortet, eller var ihvertfall det for mindre enn et år siden.

Uansett, er disken 7-8 år gammel, vil den nok være en god del tregere enn det som er på markedet idag, ja. Dette har ikke bare med interface og rpm å gjøre, men også med datatettheten og hvor effektiv disken er internt på å søke og lese/skrive data.

Hvorfor ikke heller benytte de dyre diskprisene som en unnskyldning for å skaffe deg en SSD? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har IDE i den PCen du har nå? Er jo fortsatt relativt vanlig at det er en port på hovedkortet, eller var ihvertfall det for mindre enn et år siden.

Uansett, er disken 7-8 år gammel, vil den nok være en god del tregere enn det som er på markedet idag, ja. Dette har ikke bare med interface og rpm å gjøre, men også med datatettheten og hvor effektiv disken er internt på å søke og lese/skrive data.

Hvorfor ikke heller benytte de dyre diskprisene som en unnskyldning for å skaffe deg en SSD? :)

Har faktisk ikke ide port på hovedkortet mitt:D Ble litt overrasket selv, kunne ikke bruke dvd/cd rommet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...