Gå til innhold

Fikk av uvis grunn 102 applikasjons error HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei, da jeg her om dagen åpnet opp mitt prosjekt i vb.net fikk jeg 102 errors uten at jeg vet hvorfor. Et utdrag av min kode ser slik ut:

frmObservasjoner.Show()

frmObservasjoner.txtObservasjon.Text = "Korrusjon/slitasje på rørvegg"

frmObservasjoner.txtObsPosisjonKl.Visible = True

frmObservasjoner.lblPosisjonKl.Visible = True

Der får jeg en blå strek under alt som har med frmObservasjoner å gjøre. Det virker som all kode som henviser til en annen frame enn den jeg står i får denne erroren.

I erroren står det: Error 1 Reference to a non-shared member requires an object reference.

Og slik forsetter listen til error 102. Men når jeg kjører applikasjonen så fungerer den som vanlig

Hvordan har jeg rotet det til og hvordan får jeg fikset dette?

Håper på raskt svar!

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det nå. Fikk kun Rebuild all failed

Vet du hva som har skjedd GeirGrusom? Slik at dette ikke skjer igjen!!

Jeg har kopier av applikasjonen på et tidligere stadium, men har gjort en del arbeid på det etter dette. Men har mulighet å bygge det opp igjen fra en tidligere kopi.

Endret av HenningVBruker
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva du mener GeirGrusom, jeg har opprettet forms etterhvert som jeg har brukt for dem. Finnes det andre metoder for å opprette forms?

Synes det er rart at applikasjonen er errorfri når jeg avslutter jobben den ene dagen, for å så åpne applikasjonen dagen etter med 102 errors. Jeg har jobbet litt med å lage en setup for applikasjonen, kan jeg ha gjort en feil der?

Er det mulig å rette opp i denne feilen eller skal jeg programmere dette opp igjen fra en tidligere kopi?

Henning

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva du mener GeirGrusom, jeg har opprettet forms etterhvert som jeg har brukt for dem. Finnes det andre metoder for å opprette forms?

Synes det er rart at applikasjonen er errorfri når jeg avslutter jobben den ene dagen, for å så åpne applikasjonen dagen etter med 102 errors. Jeg har jobbet litt med å lage en setup for applikasjonen, kan jeg ha gjort en feil der?

Er det mulig å rette opp i denne feilen eller skal jeg programmere dette opp igjen fra en tidligere kopi?

Henning

frmObservasjoner er en type, ikke en instans ikke sant? Selv om det skal være fullstendig lovlig å skrive sånn, så kan du i fremtiden med fordel skrive slik istedet:

Dim observasjoner = New frmObservasjoner
observasjoner.Show

Lenke til kommentar

Hei, takk for fine svar. Jeg har programmert den opp igjen fra en tidligere kopi. Jeg skal gjøre slik du viser GeirGrusom, takk for infoen.

torbjørn marø: jeg tar en titt på linken din nå.

Man støtter nok på slike problemer,

når man lærer seg å programmere ved å bygge et stort program etter kun å testet "Hallo World" i 5 min.

Takk for all hjelp guttær. Er i rute igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...