Gå til innhold

Kingston HyperX, Crucial m4 eller Samsung 830 ?


Knopfix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IOmeter_IOoperasjoner.png

 

Untitled-1.jpg

 

http://www.hardware.no/artikler/patriot_pyro_se/104177/3

 

Nå skal vel sies, at sanforce har etter hva jeg har lest blitt bedre, men Crucial M4 er den mest stabile.

 

Angående praktisk ytelse er det lite som er forskjell, men ja jeg går for kingston med en gang prisen faller litt til. Komplett selger kingston hyper på salg, så hvis du ikke kan vente litt i håp med lavere priser, kan den være god. fra: http://www.anandtech.com/show/4863/the-samsung-ssd-830-review/2

 

41263.png

 

her yter nok samsung best, men alikevell vil du neppe merke store forskjeller.

 

Du bør også sjekke om SSD disken trenger firmware oppdatering, der er M4 dårlig.

En del sanforce kan ha ustabil firmware og det kan gi bluescreen eller ustabilitet over tid, så dermed prioriter slike ting isteden for ytelsen, uansett så er både samsung og kingston her mere en rask nok.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg kingston selv for en uke siden. Ble litt skuffet over at jeg ikke gjorde nok research før jeg kjøpte den. Har er Gigabyte GA-P55 UD4 hovedkort. 6gbps portene på de er av Marvell, som visstnok er crappy på 6gbps porter. Det gjør at jeg heller kjører SSD disken min på intel sine 3 gbps porter. SSD disken yter bedre faktisk. Litt synd å ikke få unyttet hele disken, men man merker allikevel stor forskjell kontra vanlig disk :)

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke oppnå de resultatene som SDD frister med nei. Så skal du ha full nytte av disken må du skaffe deg et nytt hovedkort. Spør over i hovedkort delen om hvilket som er å anbefale for å toppe det på ytelse. Driver å vurdere å bytte ut mitt også. Ante ikke selv at Marvell portene ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...