zeltex Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hei! Lurer på om det kan være noe feil med min SSD disk, en Corsair Force 3 240 GB. Noen ganger kommer det plutselig bluescreen, etterfulgt av omstart og "no boot media found". Bios finner altså ikke disken etter bsod, og jeg er nødt til å skru pcen helt av og på for å få boot igjen. Når jeg kjører scandisk (win7)stopper den på check 4 av 5, etter 13%. Problemet er at jeg ikke finner noen feil på disken med andre programmer. HD tune, Speedfan og et siste program jeg ikke helt husker navnet på i skrivende stund, sier alle at harddisken er i topp form. Tips jeg kan prøve for å finne feil, eventuelt feilsøkinger jeg kan gjøre? edit: Løst, min løsning lagt til under Endret 14. desember 2011 av zeltex Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kjente symptomer med Sandforce baserte SSD dette. Oppdater firmware på den - det ryktes at fw oppdateringer som kom for kort tid siden retter på disse problemet for de som er rammet. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Hjertelig takk, se litt på det. Fant bare masse om FW-feil på 120GB disken, så tenkte ikke mer over det. Men da skal dette testes i løpet av kvelden =) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Da har den holdt på i over en uke uten bluescreen eller tendenser til andre feil, så da var saken løst og problemet ute av min verden. Hjertelig takk Syar. Feil: Tilfeldig tilløp av bluescreen med SSD Corair Force 240 GB - BIOS fant ikke disk etter BSOD Løsning: Firmware update fra FW 1.2 til FW 1.3.2 http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=99366 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har nettop anskaffet meg 120 GB versjonen. Hvordan sjekker jeg FW? Har lest på Corsair forumet at det ikke er nødvendig å update hvis man ikke opplever bsod. Men er greit å vite:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nvm guise, fant det ut. Med FW'en er det en tool som søker etter drivere, ser ut til at jeg har driver 1.3.3:) Yes no bsod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå