HDSoftware Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Folkens.. Har følgende problem: I dag bruker jeg Robocopy for å ta backup. Det vil si at jeg har en backup server som står på mitt kontor med bøtter og spann av diskplass. Her kjører jeg et script hver natt der jeg kjører en ROBOCOPY fra alle servere rett inn på lokale disker. Dette gjøres slik at hver dag har sin egen mappestruktur, noe slik: c:\Backup\Mandag\ServerA\CDisk c:\Backup\Tirsdag\ServerA\CDisk C:\Backup\Mandag\ServerB\CDisk etc. etc. Jeg bruker også attributter som gjør at kunn endrede data overføres for å slippe å kjøre full backup hele tiden. Vi har 300GB med data og det tar tid og jeg har bare et vindu på 6 timer for å fullføre backup. Anyway, dette fungerer kjempebra.. Så har jeg en maskin satt opp eksternt med tilsvarende diskplass. Denne maskinen nåes med VPN fra min backupserver. Fordi samtidig som intern backup kjører så startes en VPN kanal opp og gårsdagens backup overføres til eksternt lager. Vi har med andre ord en delay på 1 dag for backup til eksternt lager. Vi har besluttet at vi kan leve med dette... Våre SQL servere er satt opp med backup ved hjelp av Management studio. Jeg kjører en backup fra ALLE databasene til filer på SQL serverens backup disk (denne tas backup av som nevnt over). Dette backup systemet bruker INCREMENTAL backup hele uka, men natt til lørdag kjøres en FULL backup. Vi har valgt denne løsningen fordi vi kunn har 10Mb ut av huset. Det vil si at an mandag-fredag backup tar 4 timer å få ut av huset. En full backup tar et par timer ekstra og vil bite seg selv i halen hvis den skulle tas hver dag... Så til utfordringen: Våre utviklere har behov for å kjøre en full backup av SQL databaser nå og da. Så vidt jeg har forstått det så vil dette markere records for "backed up" og dermed vil vår daglige backup feile med en gang en slik backup gjennomføres. Dette kan vi IKKE leve med. Finnes det en måte å komme rundt dette på? Eller er ideeon om incremental backup dødfødt i utgangspunktet ? Endret 5. desember 2011 av HDSoftware Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det du trenger er snapshots også ta backup av snapshottet. Dette finnes i WAFL og ZFS Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Dette var ukjente begreper for meg. Kan du utdype litt.. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Snapshots er å ta ein speilbilete av harddisken/filsystemet. WALF og ZFS kan ta eit snapshot på under eit sekund. Så det du gjer i praksis med f.eks ZFS er å lage eit diskvolum som du formatterer NTFS på. Så tar du å legge SQL Server på dette filsystemet. Så når det er natt til laurdag så stoppper du SQL Server, og tar eit snapshot og starter SQLServer igjen(Det bør vell ikkje ta totalt meir enn 1 minutt?). Nå kan du replikere snapshottet til ein backupmaskin. Første replikering tar lang tid, men etterpå så fungerer det som inkrementell backup og bare endringer blir overført til backupserveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå