TwiiK Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Sammenlignet med snakkingen, kjøp & salg, questene, utforskingen, lootet, snikingen, stjelingen, alle professionene osv. så synes jeg det å faktisk sloss i Skyrim fortsatt er noe av det kjedeligste. Selv om det har skjedd mye siden Oblivion og enormt mye siden Morrowind så er det fortsatt veldig mye jeg savner. Spiller med xbox kontroll på PC og det verste er hvor mye man må stoppe kampen for å kaste spell, heale seg, skifte våpen osv. Og nå spiller jeg helt standard warrior, tør ikke tenke på hvordan det må være å spille mage. Scalingen på monster, tross at den har blitt mye bedre, er fortsatt også rimelig dårlig. Nå klarer jeg ta Giants, drager osv., men bandit chiefs, no way. Møter jeg en bandit chief er det bare å ta beina fatt. Klarte å ta en ved å glitche meg opp på en lysestake og skyte han med en milliard piler. Et annet eksempel er da jeg gikk inn i en by som lvl 5, lærte meg masse alchemy og smithing og gikk ut av byen som lvl 14. Det var nok til at jeg gikk fra å eie alt til å bli eid av absolutt alt. Rimelig dårlig scaling system når man faktisk blir dårligere av å levle. De to beste aspektene hittil synes jeg er alchemy og hvor dynamisk snakkingen er. Digger å plukke alt jeg finner og spise det for å lære hva det gjør osv. Artig å høre hva folk sier om deg når man nettopp har spist 50 ingredienser og har 20 sykdommer. Lagde denne tråden bare for å høre litt hva andre synes. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Stoppe kampene for å heale o.s.v.? Bruk Hotkeys? (med tastaturet da, konsollkontroller er UT!) Selv synes jeg NPC interaksjonene er værst. Føler ingenting for dem jeg snakker med eller de jeg har med. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Scaling er nok ikke til å komme utenom i ett helt åpen verden. Hvis alt som kryper og går har en gitt vanskelighetsgrad/styrke i starten, så blir alt gradvis enklere etter hvert som man går opp i level, og utfordringen forsvinner gradvis. Jeg har ikke merket noe spesielt til scalingen. Vanskelighetsgraden (eller mangel der på) på dragene er noe lette (til nå på normal vanskelighetsgrad). Har møtt på blood, frost, "vanlig"(?) og elder dragon. Når man går opp i level og velger perks, så kan det være lurt å balansere dem ut mellom støtte egenskaper som smithing, enchanting o.l. og kamp egenskaper som 1h/2h, armour og magi osv (alt etter hva man bruker). Putter man alt i f.eks. smithing så tror jeg man kan komme litt skjevt ut i kamp, da bedre rustinger ikke veier opp for redusert evne til å sparke rumpe. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg stopper aldri opp kampen for å skifte spell eller våpen. Alt jeg trenger i en kamp (inkludert potions) har jeg på hurtigtaster. Jeg synes faktisk at kampsystemet er ganske bra. Jeg spiller ren kriger med to-håndssverd. Jeg veksler mellom kraftige angrep og vanlige angrep, og spesialangrep (som f.eks. treffer flere samtidig) avhengig av situasjonen. Så blokkerer jeg, og bruker bash med sverdet for å avbryte fienden. I tillegg bruker jeg "bullet time" hvis motstanderen bruker kraftige angrep, slik at jeg kommer meg unna eller avbryter dem. Det er ikke perfekt - kunne godt tenkt meg effekter for å angripe ben, og andre spesialangrep - men så mye bedre enn i tidligere spill, i alle fall med to-håndssverd. Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Et annet eksempel er da jeg gikk inn i en by som lvl 5, lærte meg masse alchemy og smithing og gikk ut av byen som lvl 14. Det var nok til at jeg gikk fra å eie alt til å bli eid av absolutt alt. Rimelig dårlig scaling system når man faktisk blir dårligere av å levle. Vel... hvis du bruker 9 levler kun på å enchante non-combat stats så er det ikke rart at du sliter med en gang du beveger deg ut av byen. Motstanderne har levlet opp... du er samme level som de... men har lvl 5 stats i combatstats (one-handed/twohanded/ranged... ikke spesielt rart at du sliter da for å si det mildt. 1 Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg tror alle forstår det, men poenget hans er at det er rimelig latterlig at man må level nesten bare combatskills for å overleve.. 2 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Tåpelig at det bare skal et par kakk til fra en fyr med tohåndsvåpen før jeg er død. Og ja, det er mye bytting og tull underveis. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg tror alle forstår det, men poenget hans er at det er rimelig latterlig at man må level nesten bare combatskills for å overleve.. Må du da ikke. Bare ikke sløs bort 250% mer xp på non-combat enn combat så går det nok fint. Må dog si at jeg selv ikke liker hvordan level-scalingen er. Progresjonen for meg var noe slikt som: Lett -> Latterlig lett -> En-liten-unge-kunne-drept-det-der lett -> Enormt vanskelig -> Vanskelig -> Lett Den gjenntok seg frem til ca. lvl 40, så ble det gradvis lettere men tok seg aldri opp igjen. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg har brukt veldig mange skillpoint og skillet mye opp i sneaking, lockpicking, pickpocketing og smithing uten å slite noe med combat. Har av og til et par litt vanskelige kamper, men det hadde jo vært alt for galt om de mektigste fiendene hadde vært for lette å ta. Jeg merker ikke særlig at jeg er nødt til å ta noen perks i combat for å klare meg, og jeg legger faktisk mer arbeid i non-combat enn combat. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Hva bruker du til kamp da, kjermy? Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Bueskyting og onehanded med skjold. Light Armor uten å bruke noe magi. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har blitt lvl 49 (eller der omkring) og det er kun 2-3 vanskelige kamper jeg kommer på å ha hatt, og valg av taktikk var det viktigste. Feil taktikk og ting ble mye vanskeligere. Jeg har fokusert på enhånds og bue, uten skjold, supplert med magi (primært conjuration og destruction) i light armour. Perks har vært jevnt fordelt mellom kamp og støtte egenskaper. Å ha høy nok skill i valgt våpen er nok like viktig, om ikke viktigere, enn hvor mange perks man har satt hvor. Jeg har også fordelt perks etter behov, syntes jeg sverd har gjort for lite skade så har jeg puttet en perk i one handed osv. Å fokusere utelukkende på støtte egenskaper har lite for seg, dette er ikke ett MMO. Å lage våpen, rustninger, potions osv kommer jo kun deg selv til gode (og evt. companions, men de skal jo hjelpe deg), så det er nok mye mer fruktbart å ha en jevn stigning i f.eks. smithing enn å ha 100 i skill på lvl 10 (om det er gjennomførbart). Man har neppe behov for den ekstra beskyttelsen "den beste" rustningen gir på så lavt level uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå