Gå til innhold

Aktiveringskoden fjernes fra XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en teori. Jeg tror at Windows vanskeliggjør det å bruke en kopiert XP. Men de gjør det bevisst ikke for vanskelig. De superbrukerene som vil ha gratis OS, vil da velge Linux. Da vil de anbefale/installere linux i sin omgangskrets, dette vil videre føre til at besluttningstagere/ systemoperatører i en bedrift lett velger Linux, siden dette er noe de kjenner. Windows strategi er at "alle" har det. Men det vil ikke være slik hvis alle superbrukere har linux :shrug: Er jeg helt på bærtur?

 

P.S. Jeg har sef gyldig key :wink:

Lenke til kommentar

Jeg ser det er flere som klager på at de må aktivere etter en reinstallasjon. En reinst tar ca 20-30 min mens aktivering tar max 15 sek. Det vil si at disse sitter på en piratkopi som må crackes, noe som tar lengre tid enn aktivering. Flere her sier at aktivering ikke har stoppet piratkopiering av XP. Antallet med piratkopi er redusert betraktelig siden det er kun et fåtall som har den muligheten. De fleste må nok gå i butikken å kjøpe en orginal versjon. Jeg vil nok tro at i fremtiden vil det bli meget vanskelig å bruke piratkopi av programvare der man bruker dongle med kryptert kode.

Operativsystem markedet er allerede vunnet av Microsoft og Linux har ingen mulighet: Det samme gjelder web-browser markedet.

Long live Microsoft!

 

Gekko_World.

Lenke til kommentar
Jeg ser det er flere som klager på at de må aktivere etter en reinstallasjon. En reinst tar ca 20-30 min mens aktivering tar max 15 sek. Det vil si at disse sitter på en piratkopi som må crackes, noe som tar lengre tid enn aktivering.

 

Det er mange som har sagt ting som helt klart ikke har sitt på det tørre når det gjelder piratkopiering, men du virker som du har innhalert ting du ikke skulle. Et av problemene er nettopp at med en lovlig xp så må man etter ett antall reinstallasjoner eller etter å ha byttet et antall komponenter i PCen, så må man RINGE microsoft og be pent om kode for å få lov å få bruke sin egen LOVLIGE windows. En pirat-xp er ferdig cracka den og spør ikke om aktivering i det hele tatt.

 

Flere her sier at aktivering ikke har stoppet piratkopiering av XP. Antallet med piratkopi er redusert betraktelig siden det er kun et fåtall som har den muligheten

Min erfaring er at det er flere som bruker piratkopiert xp på grunn av aktiveringen. Selv de som har lovlige lisenser skaffer seg pirat-xp for å slippe aktiveringen.

 

Operativsystem markedet er allerede vunnet av Microsoft og Linux har ingen mulighet: Det samme gjelder web-browser markedet.

Akkurat som markedet for tekstbehandlere ble vunnet av WordPerfect og markedet for 3D-kort ble vunnet av 3dfx sine Voodoo kort?

 

Long live Microsoft!

Det sier vel nok om deg

Lenke til kommentar
Det vil si at disse sitter på en piratkopi som må crackes, noe som tar lengre tid enn aktivering. Flere her sier at aktivering ikke har stoppet piratkopiering av XP. Antallet med piratkopi er redusert betraktelig siden det er kun et fåtall som har den muligheten.

 

XP CDen kommer ferdig cracket. Etter installasjon er det bare til å klikke "Nei" på "vil du registrere" eller hva det nå står så kan du begynne å bruke PCen.

 

Håper virkelig at MS innser at prosjektet var håpløst fra begynnelsen. Men det spiller ingen trille uansett hva de velger å gjøre. Implementerer de Palladium har de total dominanse uansett.

Lenke til kommentar

Ser at Rocambole er en tilhenger av et OS laget på dugnad (Linux). Da jeg gikk på skole så var det mange som hatet Bill og gikk over til Linux. Det som skjedd var at de ikke fikk maskinen på nett og det manglet driverer til meste av hardware. Etter 10 talls timer med Linux måtte de gå tilbake til Windows for å kunne gjøre noe fornuftig med PC-en.

 

Siden Windows ikke utvikles på dugnad er det jo rett å rimelig at de ønsker penger for det de utvikler. Windows er den softwaren som det finnes flest piratkopier av i verden, må jo Microsoft gjøre noe med dette problemet. Aktivering er en løsning de prøver, uten å ha lyktes helt. Det vil nok komme andre metoder i framtiden med dongle med krypterte nøkkler. Da spørs det om crackerne klarer å fiks dette. :lol:

 

Gekko_World

Lenke til kommentar
Ser at Rocambole er en tilhenger av et OS laget på dugnad (Linux).

Hva er galt med dugnad? Vi kunne trengt flere "Gerhardsen-ungdommer" her i samfunnet. :) (Lille-Lørdag anyone?)

Da jeg gikk på skole så var det mange som hatet Bill og gikk over til Linux. Det som skjedd var at de ikke fikk maskinen på nett og det manglet driverer til meste av hardware. Etter 10 talls timer med Linux måtte de gå tilbake til Windows for å kunne gjøre noe fornuftig med PC-en.

En stund siden du gikk på skolen? :p

 

Linux har utviklet seg ganske kraftig, og hardware-støtten blir bedre for hver dag som går. Alt jeg har av hardware funker helt ypperlig og stabilt i Linux. Grafikkort-drivern til nvidia går faktisk for å være raskere i linux enn windows. Dessverre fins det fortsatt noen hardware-produsenter som ikke har fått opp øynene for alternative OS. Men dette er jo på ingen måte linux sin skyld!!!

Windows er den softwaren som det finnes flest piratkopier av i verden, må jo Microsoft gjøre noe med dette problemet. Aktivering er en løsning de prøver, uten å ha lyktes helt. Det vil nok komme andre metoder i framtiden med dongle med krypterte nøkkler. Da spørs det om crackerne klarer å fiks dette.  :lol:  

At MS opplever flest piratkopier må jo selvsagt settes i sammenheng med at de selger mest. Mener du virkelig at det er verre å piratkopiere windows enn et ukjent dataprogram fra et lite firma?

 

En sammenlikning: Rimi opplever selvsagt mange flere butikktyver i alle sine butikker enn den lokale kjøpmannen på hjørnet. Men de har jo også kanskje 10000x mer omsetning også da. Så problemet kan relativt sett være større for stakkaren på hjørnet.

 

Og forresten: Selv de mest avanserte dongler har blitt cracket i alle år!

Lenke til kommentar
Jeg synes dette hadde vært en kjempe bra ide, Sånn at det blir som i Windows 95, 98, 98 SE, ME og 2000
og GNU/Linux, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, MacOS, BeOS, Amiga OS, Amiga Research OS, Unix, Dos, FreeDOS, OpenDOS, DDoS (hmm Distributed Denial of Service er vel kanskje ikke et OS???? Men Windows kan ma n jo begynne å kalle for DDoS nå... hehe), Gentoo GNU/Linux, GNU/Hurd, Lindows, OpenBeOS, Knoppix, MorphOS, Plan9, Rome, RTEMS, S.Ha.R.K, SkyOS, Slackware GNU/Linux, SOT GNU/Linux, Spinix, Stampede Linux, SuSE Linux, Syllable, Tinfoil Hat Linux, TurboLinux, Unununium, Visual Network OS, VSTa, WINE (hmm WINE er vel ikke akkurat et OS?), WinLinux, Xandros, XTeam Linux, Yellow Dog Linux, Yggdrasil Linux, ZealOS, ZetaOS, m.m og enda mer

_________________

Aldri velg Windows ME, full av feil og mangler.

||

^-- en ørliten skrivefeil der ja... skal jo selvfølgelig være:

_________________

Aldri velg Windows, full av feil og mangler!

 

Se bl.a. www.microsuck.com (het tidligere fuckMicrosoft.com)

Microsuck - the Microsoft Eradication Society

- Free your mind, and your OS will follow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...