abene Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Aktiveringskoden fjernes fra XP? Det går nå rykter om at Microsoft vurderer å fjerne aktiveringskoden fra Windows XP. Microsoft har godtatt et ønske fra myndighetene i Thailand, så hvorfor ikke for resten av verden? Les hele artikkelen her Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg synes dette hadde vært en kjempe bra ide, Sånn at det blir som i Windows 95, 98, 98 SE, ME og 2000 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Helt enig. Aktiveringen er unødvendig. For mye tull med å aktivere Windows hver gang du formaterer og bytter hardware... Håper dette og gjelder Longhorn. Lenke til kommentar
kongefritt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 aktivering? xp? hva er aktivering? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 aktivering? xp? hva er aktivering? Hysj :wink: Lenke til kommentar
kongefritt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 ups.. ok.. jaja.. kjører.. eeeh.. linux xp jeg. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Har ikke til hensikt å gjøre dette, men stemmer det ikke at det blir lettere å lage kopier av Windows XP. Slik som i Windows 95, 98, 98 SE, ME og 2000. Det vil jo bli en bak del for M§, men en fordel for oss forbrukere. Selv kjører jeg en ikke helt ren Windows 98 SE (hysj, ikke se det til noen :wink: ) Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Det vil jo bli en bak del for M§, men en fordel for oss forbrukere. MS-folka gjør jo alt for å få innpass hos myndigheter overalt på kloden. De aner vel lusa på gangen i forhold til Linux. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Dette er bare én av utallige steder der M$ må gå ganske langt for å få solgt sine produkter til myndigheter osv. Klart, det er positivt for de brukerne som bruker Windows, men bare vær klar over at, om de gjør det, så gjør M$ det ikke for å være snille. Nei, det er sikkert ikke altfor mange årene til flere nasjoner begynner med Linux. Jeg for min del bruker Linux, så jeg bryr meg ikke noe om du må ha aktiveringskode eller ikke.... Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Yes! Det hadde vært konge! Mye !!billigere!! å "kjøpe" XP da..! Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Yes! Det hadde vært konge! Mye !!billigere!! å "kjøpe" XP da..! Kjøpe? Hva betyr det? Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ja nå har jeg også sendt inn en klage til Microsoft anngåenede at jeg vil bytte til Linux snarest, om De ikke fjerner aktiveringskoden. Så da er det bare vente nonen dager,så er alt iorden. Trallalalla.....tra de li dum...plystre plystre... Hvorfor er det ingen som har tenkt på det før ? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Fordi du bare er én person med én windowsinstallasjon. Thailandske myndigheter kommer nok til å ha flere tusen.. Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Fordi du bare er én person med én windowsinstallasjon. Thailandske myndigheter kommer nok til å ha flere tusen.. Er vi mangen nok,så går det (sa forresten jeg hadde 3 pcer med forskjellige windows)Og pluss naboen min,som selger bildekk.Og vennene min (betalt venn...men men...) Så viss vi boikotter,så må det jo være garantert at vi blir kvitt aktiveringskeyen! Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Aktiveringskoden er meningsløs. Den greide i hvert fall ikke å stanse piratkopiering. Like greit å fjerne den, slik at den ikke irriterer de som faktisk KJØPER Windows. Er jo et evig rot når man skifte harddisk osv.... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Yes! Det hadde vært konge! Mye !!billigere!! å "kjøpe" XP da..! Kjøpe? Hva betyr det? Kr. 955,- (Komplett) for en lisens er vel rimlig. :o De fleste har vel en fra før og da koster XP kun Kr.541,- Da kan man oppdatere og stå i.......... Skal du krasje mye kan du kopiere wpa.dbl etter at du har aktivert førsrt gangen. Den finn du i WINDOWSsystem32 -mappa. Så kan du reinstalere Windows XP og bare kopiere tilbake filen, og du er oppe å gå......... Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg antar at det hele gjelder det "folke-pc" tilbudet som thailandske myndigheter har staret opp. Her kan man få kjøpt rabaterte, men dog ikke veldig heftige pc'er med gunstig avbetaling og det hele. Disse pc'ene selges i dag med Linux, men MS var raskt på banen og tilbød Windows XP + office for knappe 300 kroner. Tilbudet gjaldt en begrenset versjon av XP, men MS brukte ca en uke på tilbudet så man kan anta et det kun er markedsmessige åraker ti lat de kaller den begrenset mens den i raliteten er klin lik XP Home. I alle tilfeller gjelder ikke tilbude hvis du går rett inn i en vanlig butikk i Thailand. Da må du enten godta en piratkopi eller kjøpt til full pris. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 har kommet en ny amiga og os4 slippes ut etterhvert. AMIGA POWER Lenke til kommentar
hagen48 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Slik jeg ser deg ville det være svært fornuftig å få fjernet kravet til aktivering. For oss som stadig skifter innhold i pc med nye hd etc. er prosdyren med ny aktivering et herk. Har nå to fullt lovlige XP er som er puttett godt ned i en skuff. Bruker heller xp varienter som jeg fant på nett hvor det ikke er krav om aktivering. :-? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Syns jeg var på tide. Gjør meg ingen ting.... Kanskje noe av det smarteste Microsoft har gjort på en god stund nå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå