Nilsen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Nett-giganten viste stolt frem sitt nye datasenter. Her holder 800 millioner Facebookere til Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Facebook derimot, har en helt annen holdning. Kom vel ikke som noen overraskelse - de nekter jo brukerne å ha hemmeligheter så hvorfor i all verden skulle de ville gjemme bort denne informasjonen. 1 Lenke til kommentar
xavi0n Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ville bare si at videoen ikke virker Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ville bare si at videoen ikke virker virker fint her.. i chrome.. 2 Lenke til kommentar
xavi0n Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ville bare si at videoen ikke virkervirker fint her.. i chrome.. kjører chrome jeg å men kommer opp at den ikke er tilgjengelig Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Var det ikke Oracle som mente at de kunne kjøre hele feisboka i to rack? Det verste er at akkurat det tror jeg kanskje de kunne ha fått til... Kommer langt med riktig hardware. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Var det ikke Oracle som mente at de kunne kjøre hele feisboka i to rack? Det verste er at akkurat det tror jeg kanskje de kunne ha fått til... Kommer langt med riktig hardware. Det kanskje mulig.. men da tror jeg du vil slite med lastbalansering, I/O operasjoner osv osv osv osv Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ville bare si at videoen ikke virkervirker fint her.. i chrome.. kjører chrome jeg å men kommer opp at den ikke er tilgjengelig Jeg så akkurat videoen. I Chrome på Ubuntu 11.10 Fin video. Mye HW Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Var det ikke Oracle som mente at de kunne kjøre hele feisboka i to rack? Det verste er at akkurat det tror jeg kanskje de kunne ha fått til... Kommer langt med riktig hardware. Det kanskje mulig.. men da tror jeg du vil slite med lastbalansering, I/O operasjoner osv osv osv osv Oracle benytter Infiniband og SSD langt mer aggresivt enn noen annen i enterprise markedet. Skulle ikke forundre meg om I/O var det minste problemet. Det verste er vel å få på plass nok CPU. Også lagringskapasitet på tier 2-3 ute å drepe ytelsen er utfordrende, men kan hende de ser for seg å droppe disse lagene og kjøre kun tier 0 og 1. dvs PCIe SSD pluss SAS SSD. Det blir kompakt, men ikke veldig billig. Fant forøvrig referanse til Ellisons uttalenser (som sjelden er edruelige...): http://www.computerworld.com/s/article/9186599/Ellison_announces_one_big_honkin_cloud_ Kan vel se ut til at lagring ikke er helt med i regnskapet. Endret 5. desember 2011 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hm. Så det er altså dette senteret jeg må jevne med jordet dersom jeg en dag ønsker å slette profilen min på Facebook. Hvorfor holder Google & co sine servere hemmelig egentlig? Hva er det å stjele? Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bortsett fra at det var stort og brukte mye strøm: Noen som fikk med seg hva som er inne i rack'ene? OS? CPU? Disksystem? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bortsett fra at det var stort og brukte mye strøm: Noen som fikk med seg hva som er inne i rack'ene? OS? CPU? Disksystem? http://www.anandtech.com/show/4958/facebooks-open-compute-server-tested/1 Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Eh... kan ik si jeg ble mye klokere den artikkelen. Bortsett av at de kanskje bruker AMD og/eller Intel? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Eh... kan ik si jeg ble mye klokere den artikkelen. Bortsett av at de kanskje bruker AMD og/eller Intel? http://opencompute.org/specs/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå