Gå til innhold

katten min er plutselig begynt å mjaue så

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei huff, kasterer katten din! får du 20 unger så skal jeg vedde på at endel av de får et veldig dårlig liv, får tror ikke du får gitt bort så mange katter! kansje hvis du gir dem til hvem som helst, men finnes så mange dårlige personer som aldrig skulle ha hatt katt. og for det andre, de fleste katte husene me hjemløse katte er fulle hele tiden! så hvis du får en drøss med kattunger, så blir det ikke noe mindre med katter på kettehusene. istede for at folk henter å tar seg av en hjemløs katt så får de en kattunge av deg! å etter en stund så blir dem i kattehuse nødt til å avlive, eller kansje dem rømmer å lever et hardere liv igjen i kulden.

det er så utrulig mange skjønne hjemløse katter som trenger et hjem.

og er utrolig ofte det står i avisen om kattunger eller katter som er blitt dumpet langs veien forde de ikke kunne ha dem lengre!

kastrer du ikke katten er du en dyreplager nesten..

MEN, over til det tråen handlet om! burde jeg dra til dyrelegen med katten? kan den ha vont eller noe sånt? for den mjauer faktisk heeele tiden! å ser for det meste på meg eller opp i take når hun mjauer. ser ikke ut som hun har vont da.

Lenke til kommentar

Jobber 70 timer i uken på nattetid så skal nokk ha råd til og betale vaksiner og det for kattene. Kastrere dem er ikke humant, kommer til og la hunkatten min få barn før eg kastrere henne. Mangen som familjer som tar imot kattunger, veit om 2 st som vill ha kattunger, som bor i samma nabolag som meg. så har folk som vill ha.

Jobber du 70 timer i uken, så har du ikke tid til å ta deg av en haug med katter. Og vet ikke hva din definisjon er av "natt", for det er ikke 70 timer natt i en uke.

det er 7 dager i en uke, 10 timer dagen = 70 timer. så det er fullt mulig.

Det er åpent 24/7 til og med på Jul og nyår.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Det er ikke lov å jobbe så mye over tid, uten noen form for turnus eller lignende vil jeg tro.

Men viktigst av alt, som han over sa, kanskje du klarer å bli kvitt det første kullet til denne stakkars katten din, men det går på bekostning av andre, hjemløse katter som sitter på dyreverninstitusjoner og som dermed må avlives.

Altså, gjennom å egoistisk nekte å kastrere katten din, slik at den kan "få leve", deltar du aktivt i avlivning av andre katter.

Min onkel fant ut at han ikke skulle kastrere de to kattene de skaffet seg. Det endte med at den ene døde av HIV innen 1,5 år, og den andre ble overkjørt ettersom den gikk så langt vekk fra huset at den fant en bilvei. Dette er fremtiden til kattungene du ønsker å få, kun fordi at du ønsker at din egen katt skal få pult, hvis ikke den og får katteHIV da. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke ti timer natt per døgn. :p Men slapp av, vi har allerede forstått at hode(t)regning ikke er din sterkeste side...

23:00 - 09:00 er ikke det 10 timer, Og det er fullt lov og jobbe sånn 2 uker på og 2 uker fri med betalning. så ikke snakk piss før du veit, di i nordsjøen jobber mye mer.

Lenke til kommentar

Det er ikke natt kl 9, din loff. Ikke kl. 8 heller, for den saks skyld. Eller 7.

Du kan ikke skrive, du kan ikke ta ansvar for dyr, og du er ikke mentalt i stand til å lese det andre skriver og ta det til deg. Ønsker katten din og avkommet lykke til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

23:00 - 09:00 er ikke det 10 timer, Og det er fullt lov og jobbe sånn 2 uker på og 2 uker fri med betalning. så ikke snakk piss før du veit, di i nordsjøen jobber mye mer.

Det blir ikke 70 timer i uka. Det blir 35 timer i uka.

Og det er forresten ikke natt etter klokken 06.00 om morgenen. Klokken 23.00 kan vel til nød kalles natt.

Lenke til kommentar

Og det er forresten ikke natt etter klokken 06.00 om morgenen. Klokken 23.00 kan vel til nød kalles natt.

Fy faen så dårlig du er i matte 7 dager x 10 timer = 70 timmer, eg jobber Hver dag, også søndager. også på røde dager, til og med på julaften og nyttårsaften. det er åpent 24 timer i døgnet. 35 timer jobber eg på 3 og en halv dag. Kan scanne inn Lønnslippen min så ser du for deg selv att 7 dager X 10 = 70 og ikke 35..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er fullt lov og jobbe sånn 2 uker på og 2 uker fri med betalning

Fy faen så dårlig du er i matte 7 dager x 10 timer = 70 timmer

Hvem er dårlig i matte, sa du?

Du sier jo selv at du jobber 2 uker på, og 2 uker fri. Om du jobber 70 timer i uka de ukene du er på, så jobber du gjennomsnittelig 35 timer i uka over de fire ukene.

Teskje:

70+70+0+0=140

140/4=35

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er fullt lov og jobbe sånn 2 uker på og 2 uker fri med betalning

Fy faen så dårlig du er i matte 7 dager x 10 timer = 70 timmer

Hvem er dårlig i matte, sa du?

Du sier jo selv at du jobber 2 uker på, og 2 uker fri. Om du jobber 70 timer i uka de ukene du er på, så jobber du gjennomsnittelig 35 timer i uka over de fire ukene.

Teskje:

70+70+0+0=140

140/4=35

eg tjener de samme som normale arbeids folk gjør på 4 uker det får eg på 2 uker, 25,000 kr.

Nej eg jobber ikke noe i det hele tatt når eg har fri, så eg jobber fortsatt 70 timer i uken.

Lenke til kommentar

eg tjener de samme som normale arbeids folk gjør på 4 uker det får eg på 2 uker, 25,000 kr.

Nej eg jobber ikke noe i det hele tatt når eg har fri, så eg jobber fortsatt 70 timer i uken.

Med andre ord så jobber du 140 timer i løpet av fire uker (gjennomsnittelig 35 timer i uken), og får 25.000 kroner for det. Det er nesten det samme som meg det. Jeg jobber 150 timer i løpet av fire uker, og får litt mer enn 25.000 kroner for det.

Så hvorfor du drar opp 70 timer i uken i første omgang uten å nevne at det er to uker på, to uker fri, det aner jeg ikke. Blir totalt irrelevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord så jobber du 140 timer i løpet av fire uker (gjennomsnittelig 35 timer i uken), og får 25.000 kroner for det. Det er nesten det samme som meg det. Jeg jobber 150 timer i løpet av fire uker, og får litt mer enn 25.000 kroner for det.

Så hvorfor du drar opp 70 timer i uken i første omgang uten å nevne at det er to uker på, to uker fri, det aner jeg ikke. Blir totalt irrelevant.

Følger du ikke med, 2 uker på jobb med 25,000 betalt, og 2 uker fri med betalning, det blir ca 35,000 kr.

Lenke til kommentar

Du har ikke sagt noe om at du får betaling når du har fri.

Når du hverken kan lese og forstå det andre skriver, eller er i stand til å formidle noe forståelig på norsk, blir denne diskusjonen ganske meningsløs.

ta og les tråden på side 2 så ser du att eg skrev 2 uker fri med betalning.

er svenske og har aldrig gått på skole i norge, jobbet siden eg var 12 år på Steak house, 1 år på smak og behag og 2 år på resturang og matfag i 2 år VG1 og Vg2, man bruker ikke språk og skrivning når man lager mat. + eg har kontrakt på karakter fritak ifra skolen, så har aldrig trengt og lære meg og skrive. Men skal love deg att eg har 7 ulike CVer og veldig gode referanser, har 0 karakterer i allt men tjener ca 35k i måneden. tenk på den. bare fordi man suger i og skrive så betyr det ikke att man ikke kan tjene fett ;)

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

eg har kontrakt på karakter fritak ifra skolen, så har aldrig trengt og lære meg og skrive.

:!:

eg har 7 ulike CVer

:!:

Posten,coops obs bygg, steak house, smak og behag, statoil, Rehabiltering senter for Narkomaner og alkoholmisbrukere, støttekontakt for handikappe og for folk som trenger en venn.

Siden eg har kontrakt på karakter fritak så kan eg få den jobben eg vill ha uten karakterer. Siden eg blev utsatt for Grov mobbing og andre ting i skolen så puttet dem meg i arbeid istedenfor og gå i skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...