Gå til innhold

katten min er plutselig begynt å mjaue så

Anbefalte innlegg

Hei, Min 3 år gammle katt er plutselig begynt å mjaue så, hun stiller seg på samme plass å mjauer å ser opp mot take ofte, gjort det i 3 dager nå, hun oppfører seg litt annerledes å. dem som bor i etasjen over har nettopp fått katt, kan det være at hun merker katten som bor i etasjen over? :s er en 3 etg blokk, så er ikke kjangs for at hun hører den iværtfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullt mulig det er akkurat det du beskriver , at de over har fått seg katt . Om katten du har er hunkatt og er i løpertid, så vil hun kjenne lukten av hankatten . Om katten du har er hankatt, så vil han hvertfall kjenne lukten av katten over om hun er i løpertid :)

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Sterilisering er det ingen som gjør lenger. Man kastrerer til og med hunnkattene, da tar man vekk alt, så da burde de heller ikke få eggløsning og det er derfor ingen fysisk grunn til hvorfor de skulle være parrelystne.

Når det er sagt så kan oppførsel sitte igjen hos både hunnkatter og hankatter hvis man lar det gå for mange år før man kastrerer katten sin, derfor blir man anbefalt om å gjøre det så fort som mulig så uønsket atferd som blir forbundet med løpetid/parrelyst ikke skal ''sitte'' igjen.

Lenke til kommentar

Nei, katter ser ikke på det å få avkom på samme måte som oss, så det er helt unødvendig å være redd for at pus får forringet livskvaliteten på grunn av at man kastreren katten sin. Faktisk så sparer du katten din masse stress ved løpetid hvor de gnir seg bortover gulvet og jamrer seg, det høres IKKE ut som om pus har det noe godt overhode. Ved å kastrere katten din så sparer du henne også for livsmorskreft, som er ganske hyppig, spesielt hos katter som får p-piller.

Pusen din vil IKKE tenke ''ååå neeei, nå får jeg aldri ha kattunger som den andre katten nedi gata :( :( :( :(''.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk også på at katter går gravide i ca 2 måneder og at de kan bli gravide MED EN GANG etter å ha født kattungene sine. Hvis alle skulle tenke ''Ntåååå, jeg må være snill og la katten min få ha så mange unger som 'hun vil'! '' så.. nei vet du hva, du ser jo allerede resultatet av dette bare ved å se på antall hjemløsekatter vi har!

Lenke til kommentar

Bør man sterliese hunnkatter? eg synnes ikke det er snillt for katten, har en 14 uker gammel hunnkatt men har ikke lyst og sterlisere den, men hva synnes dere om det? er det ikke bedre att katten får kattunger og få leve livet sitt som vi mennesker gjør?

Noe av det beste du kan gjøre for å være snill mot kattebestanden, er å sterilisere/kastrere katten din, uavhengig av om det er hunn eller hannkatt. Det er direkte dyrevern.

Som Buffy sier, så har vi veldig mange hjemløse katter. Det er ene og alene et resultat av at alt for mange er uansvarlige nok til å ikke sterilisere eller kastrere, eller at de ikke vet hvorfor det anbefales. Hadde de fleste vært flinke nok til det, ville problemet vært mye mindre.

Med andre ord; Er du en "dyrevenn", så steriliserer du katten din. Og snakk med dyrlegen om når det bør gjøres, for før du vet ordet av det, så er hun gravid (de blir kjønnsmodne før mange tror).

Lenke til kommentar

Bør man sterliese hunnkatter? eg synnes ikke det er snillt for katten, har en 14 uker gammel hunnkatt men har ikke lyst og sterlisere den, men hva synnes dere om det? er det ikke bedre att katten får kattunger og få leve livet sitt som vi mennesker gjør?

Har ikke foreldrene dine sagt noe om kastrering? De skal jo vite såpass.

Lenke til kommentar

Har ikke foreldrene dine sagt noe om kastrering? De skal jo vite såpass.

flytta vekk fra foreldrene for 3 år siden så hvorfor blande dem in i dette her?

Nja, har hatt dyr hele livet mitt, hest,rotter,hund,katter,sauer,høns og masse mer og er en veldig dyrevenn. men synnes det og kastrere katten er dyreplageri. kommer til og la hunkatten min få så mange kattunger hun vill. og de fleste kattene som blir kastrert blir extremt kjedelige, di hannkattene vi hadde når eg var barn var kjekke helt til de blev kastrerte, Og hva hvet dere om katten ikke tenker " hvorfor kan ikke egf å kattunger " ingen her i verden som kan snakke kattespråk så det er umulig og vite.

Lenke til kommentar
kommer til og la hunkatten min få så mange kattunger hun vill.

Unnskyld at jeg sier dette, men det er totalt uansvarlig og egoistisk. Hadde det kun vært ett kull, for at du tror katten har godt av å oppleve det en gang i livet, så hadde jeg akseptert det. Men "så mange kattunger hun vil" viser bare at du har et ganske misforstått syn på det å være snill mot dyr.

Hvor skal du gjøre av de kattungene? Gi de bort til personer som heller kunne tatt til seg en hjemløs katt fra Dyrebeskyttelsen eller andre steder? På den måten bidrar du, og er skyld i, at mange katter er hjemløse og får et vanskelig liv. Spesielt om vinteren i 10-20 minusgrader er det neppe spesielt hyggelig å være hjemløs pus. Og hvis katten din får, la oss si, 20 kattunger i løpet av et liv (absolutt ikke unormalt), så er du indirekte skyld i at 20 andre katter lider og i verste fall fryser eller sulter i hjel en kald vinter. Og da har jeg ikke engang tatt med i betraktningen at kanskje 10 av disse kattene igjen får flere kattunger som lider samme skjebne.

Trist at mange tenker på samme måte som deg... jeg bare håper det er uvitenhet som er grunnen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ett kull er fortsatt feil, og forkastelig.

ikke om du tar vare på kattungene og gir dem vekk til familjer som bryr seg om de.

og eg er en person som tar vare på dyrene mine, hadde rottene mine så tamme før att de kom til meg når eg ropte namnet deres akkurat som hunder.

Lenke til kommentar

Ett kull er fortsatt feil, og forkastelig.

ikke om du tar vare på kattungene og gir dem vekk til familjer som bryr seg om de.

og eg er en person som tar vare på dyrene mine, hadde rottene mine så tamme før att de kom til meg når eg ropte namnet deres akkurat som hunder.

Jo, det er feil, men siden du ikke vil ta til deg det vi prøver å fortelle deg så lar jeg det bare ligge. Synd.

Lenke til kommentar
kommer til og la hunkatten min få så mange kattunger hun vill.

Unnskyld at jeg sier dette, men det er totalt uansvarlig og egoistisk. Hadde det kun vært ett kull, for at du tror katten har godt av å oppleve det en gang i livet, så hadde jeg akseptert det. Men "så mange kattunger hun vil" viser bare at du har et ganske misforstått syn på det å være snill mot dyr.

Hvor skal du gjøre av de kattungene? Gi de bort til personer som heller kunne tatt til seg en hjemløs katt fra Dyrebeskyttelsen eller andre steder? På den måten bidrar du, og er skyld i, at mange katter er hjemløse og får et vanskelig liv. Spesielt om vinteren i 10-20 minusgrader er det neppe spesielt hyggelig å være hjemløs pus. Og hvis katten din får, la oss si, 20 kattunger i løpet av et liv (absolutt ikke unormalt), så er du indirekte skyld i at 20 andre katter lider og i verste fall fryser eller sulter i hjel en kald vinter. Og da har jeg ikke engang tatt med i betraktningen at kanskje 10 av disse kattene igjen får flere kattunger som lider samme skjebne.

Trist at mange tenker på samme måte som deg... jeg bare håper det er uvitenhet som er grunnen.

Du tenker helt feil, Skal vi ta og kastrere mennesker fordi verden begynner og lide av økonmiske problemer da? det er samme måte som du mener, bare fordi det er mange katter her i verden så betyr det ikke att vi må kastrere hver eneste katt, Vi burde tatt og kastrert deg da så ser du hvor morsomt ditt liv blir etterpå. Eg kommer til og gi katten min de vaksinene og sånt hun trenger, men kastrering det er ikke humant og gjøre med ett dyr bare fordi noen Narkoman her i verden med 20 katter ikke kan ta vare på dem, det er forskjell på folk som kan ta vare på dyrene sine og folk som ikke kan.

Nå lider Italia av en øknomisk krise og Latvia begynte i 2008, skal vi begynne og kastrere mennesker nå da fordi det begynner og bli for mangen mennesker?`

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...