halpmahplas Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei! Jeg har fått hjelp til et utkast til min nye stasjonære pc, der jeg hovedsakelig vil spille HoN, SW:TOR, BF3 og CS:GO. Budsjettet ligger på ca. 8 tusen, ettersom jeg allerede har funnet en skjerm for ca. 2.5k. Utkastet er vedlagt, og jeg lurer på hva jeg burde endre for å gjøre denne pcen optimal, uten å gå for mye opp i pris? Takk! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Tittelen på denne tråden er det første jeg ville endret. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Her er for øvrig mitt forslag. Merk at prosessor, skjermkort og SSD er på tilbud, og strømforsyningen nylig har vært på tilbud (så den kan komme på tilbud igjen). Selv ville jeg kanskje lagt litt mer penger i en strømforsyning. Kabinettet kan du jo kjøpe på dustinhome siden det er billigere der, og det vil bli fraktet som eget kolli uansett. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ar'Kritz har et bra forslag: 560 Ti 448 core til 2300 kr er et dårlig kjøp når GTX 570 er bedre og maks en hundrelapp eller to dyrere. M4 128GB har bedre og mer konsekvent ytelse enn Agility 3 120GB uten noen kjente problemer angående BSODs. Det du kan gjøre er å spare inn noen hundrelapper på et Z68X-UD3H, det er også mulig å handle fra både dustin og komplett når det er gode tilbud begge steder. 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Igjen, bytt i det minste ut 560 Ti 448 og gå heller for en 570. Lenke til kommentar
halpmahplas Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Her er for øvrig mitt forslag. Merk at prosessor, skjermkort og SSD er på tilbud, og strømforsyningen nylig har vært på tilbud (så den kan komme på tilbud igjen). Selv ville jeg kanskje lagt litt mer penger i en strømforsyning. Kabinettet kan du jo kjøpe på dustinhome siden det er billigere der, og det vil bli fraktet som eget kolli uansett. Takk for hjelp Prosessor blir nok da 2500K. Angående SSD, valgte jeg den utifra denne anmeldelsen http://www.tomshardware.com/reviews/best-price-ssd,3070-3.html . Angående skjermkort leste jeg her: (http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2011/11/29/zotac-geforce-gtx-560-ti-448-cores-review/6), hvor det blir oppgitt en ubetydelig forskjell mellom 560 og 570. På den andre siden kan jeg likegodt kjøpe 570 når denne er på tilbud. Noen spesiell strømforsyning du ville anbefalt? Takk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 TX V2 750W TX M 750W HX 750W AX 750W XFX Core 750W XFX XXX 750W Antec Truepower 750W Seassonic X-760 Take your pick, men de beste "for penga" er nok de to XFXene der en er modulær og en er ikke. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Du bør lese deg opp litt på Sandforce SF-2281 problemer før du tar den avgjørelsen. Selv kikker jeg av og til innom brukeranmeldelser på newegg.com, mest fordi det er MANGE av dem. For eksempel får OCZ Agility 3 120 GB 22% anmeldelser med 1 egg, mens Crucial M4 128 GB får 6%, noe som er like bra som Intel SSD 510. Et alternativ kan være Samsung 830-serien. Samsung lager minne, kontroller og firmware selv, og 470-serien har stort sett fått gode omtaler. 830-serien er kanskje litt fersk enda, men bør duge. Når det gjelder skjermkortet har du helt rett i at ytelsesforskjellen opp til GTX 570 er ubetydelig, og at motivasjonen for å kjøpe GTX 560 TI 448 core må være en lavere pris. Et annet poeng er at det nye nVidia-kortet omtales som en "limited edition." I fremtiden kan det derfor tenkes at du sitter bedre i det med et GTX 570 med tanke på kjøp av ekstra kort til SLI, eller salg av kortet til noen som skal kjøre SLI. Ikke tenk på fremtidig verdi, det går i dass uansett... På strømforsynings-siden er jeg glad i Corsair, men så var det de pengene. CX-serien bør du styre unna. GS-serien er helt ny, jeg vet ikke noe om den, men den ligger også lavt i pris. Mange er fornøyd med TX-serien, men man får fortsatt ikke modulære kabler, og den er ikke like bra som HX-serien. HX-serien er hel ved, men da havner man på "feil" side av 1000 kroner. AX-serien er dyyyr, men da trenger man i prinsippet "aldri" å kjøpe strømforsyning igjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå