JegerLars Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Heisann folkens, jeg lurer på å anskaffe enten en Eurocom Racer eller en Multicom P150 15,6. Om jeg har forstått det rett er disse maskinene begge basert på den samme Compal barebone strukturen (Clevo P150H etc). Det jeg lurer på er å kjøpe maskinen av Eurocom (de har norsk tastatur som mulighet), ettersom en maskin med en konfigurasjon som du må ut med opp mot 18 høvdinger fra Multicom kommer knapt over 10.000 hos Eurocom. Altså, da selv med fraktutgifter fra et Eurocom lager i Tyskland - en må jo nesten være dum for å handle hos Multicom med denne prisforskjellen når en får akkurat de samme komponentene i den samme barebonen eller er det noe jeg misser? (Forøvrig skal det nevnes at Eurocom er en veteran i bransjen og med ganske bra tilbakemelding fra kunder) www.eurocom.com www.multicom.no Endret 5. desember 2011 av JegerLars Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 nei det er nok ikke noe du misser, men husk på at du går glipp av 5 års reklamasjonsrett, må sende maskinen til tyskland om det er noe, og at maskinen fort blir tatt i tollen. da må du betale skatt plus tollavgift. har forsovidt sett eksemplarer av p150 på finn i det siste, er jo litt dumt å kjøpe nytt nå som sandy bridge nermer seg slutten av sin storhetstid. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Her er det nok meget du har misset. Veldig meget. Med denne konfigurasjonen; - 15.6" full-HD LED 1920x1080 matt skjerm uten reflekser - INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache - 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB) - AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5 - INTEL SSD 510 120GB - 500GB SATA 7200RPM 2.5" - Standard, fabrikkmontert kjølebelegg - Windows 7 Professional med DVD - Pixel-garanti (ikke valgt) - Endring av språk (ikke valgt) - Office (ikke valgt) Totalt 16 791,- Eurocom maskinen med HELT lik konfigurasjon, og 2 års garanti - altså lik Multicom - koster EUR 2149,- Med gjeldende kurs i dag, så koster € 7,744 og da blir prisen i NOK + 16.642,- Problemet er at kursen blir dårligere ved kjøp, da dette her er middelkursen i dag. Så kommer frakt, og opp på det hele M.V.A. av det hele. Så misser du 5 års reklamasjonsrett som Forbrukerloven gir deg. Ikke lur deg selv ... ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå