Mannen med ljåen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei Dette har irritert meg en stund. Scenarioet er at jeg vil ha bilder av Il Tempo Gigante ved hjelp av Google. Da går jeg inn på www.google.com og søker etter "Il Tempo Gigante" Google finner mange treff, men mange av dem er til nettsider og artikler. Jeg vil bare ha en masse bilder. Derfor trykker jeg på Bilder på stripa oppe i nettleservinduet. Vips har jeg en masse bilder av Il Tempo Gigante. Dette går an, men jeg føler at det blir flere tastetrykk enn nødvendig. Hvis jeg bare skriver "Il Tempo Gigante" i adresselinjen på nettleseren, tar den jo automatisk et Google-søk. Genialt og tidsbesparende, for jeg slipper å gå inn på www.google.com før jeg søker. MEN: Den svarte stripa der man bl.a. kan trykke på Bilder finnes ikke lengre. For å få et bildesøk må jeg søke en gang til fra www.google.com, i stedet for å bare søke fra adresselinja. Jeg får nå en masse treff, men ingen bilder, som jeg jo vil ha. Noen grunn til at man må bruke en ekstra kalori på å ta bildesøket fra www.google.com, i stedet for å bare trykke Bilder etter å ha søkt fra adresselinjen? Beklager om innlegget er dårlig formulert, forresten. Håper noen har noen innspill. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Litt greit å vite hvilken nettleser du bruker hvis vi skal hjelpe. I Opera så vises fortsatt menylinjen til google. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Du har rett; det er forskjell på nettlesere. Feilen jeg beskrev oppstår i Maxthon i Windows 7. Men alt virker som du beskrev i FireFox både i Win7 og Ubuntu. Får vel bare slutte å bruke Maxthon, da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå