TANK Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Sitter her i spenning nå å venter på at postmannen skal komme med diverse pc komponenter på døra, slår i hjel ventetiden med å lese litt rundt omkring her på forumet og nå begynner jeg å bli skikkelig redd for at jeg har tabbet meg ut, kan noen avkrefte eller bekrefte dette? Jeg har bla bestilt nytt hovedkort et MSI KT6 DELTA-FISR Hovedkort Socket A og når jeg leser her på forumet får jeg litt det inntrykket at jeg mye heller burde kjøpt et nforce2 basert hovedkort fra feks ASUS, bør jeg la være å pakke opp det nye HK og bare bytte det med en gang eller gjør kortet nytta si? jeg er ikke noen hardcore overklokker eller noe sånt, skal bruke et radeon 9600 pro kort og 2x256 twinmos ddrram som ligger i samme pakken til det, som dere skjønner vil jeg jo gjerne sette opp maskina i kveld og nyte det nye utstyret, men hvis dere anbefaler sterkt å bytte HK må jeg tenke meg litt om selv om det jo da ikke blir noe gøy før tidligst i slutten av neste uke håper noen med litt objektivt syn på saken kan komme med et godt råd (helst før det ringer på døra mi i ettermidag) Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg tror ikke du har noe å frykte. Tester har jo vist at dette er et raskt kort. Det som har gjort at det har fått litt dårlige karakterer er vel at det ikke er så veldig overklokkingsvennlig, men om du ikke skal overklokke noe særlig har jo ikke dette så mye å si. En annen grunn til dårlig karakterer er at det kanskje burde ha kommet ut for lenge siden. Men det har jo ikke noe å si for oss brukere nå som det er her, det er VIA det går verst utover... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei. Har selv et nforce 2 basert hk og har hatt msi før og med kt333 chipset og må si jeg liker nforce 2 hket mye bedre. Det er i hvertfal stabilere og på en anen side er jo msi hlodt for å være gode kort da. Så min anbefaling er å sende kortet i retut og kjøpe et abit eller asus nforce 2 basert hk. Lykke til og håper det ordner seg. mvh knutern_ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 MSI lager gode kort for dem som ikke er så opptatt av overklokking :wink: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Kortet du har bestilt er bare litt tregere enn et typisk nForce2-hovedkort, noe som du ikke engang vil merke noe til tipper jeg. Du er ikke en hardcore-overklokker heller, så da er saken klar: Behold kortet Lenke til kommentar
Madman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei. Har hatt endel MSI kort. Alltid funket bra hos meg, ingen problemer med stabilitet. Men, som andre sier så er det vel ikke det beste til å klokke med. Dermed så blir det: Overklokking - velg noe annet Ikke klokking - bruk msi kortet ditt Lenke til kommentar
TANK Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Takk for raske tilbakemeldinger, supergreit å ha mange 1000 "venner" som bestandig sitter klar med gode råd, tror nok jeg beholder MSI kortet da jeg jo helst vil komme i gang så snart som mulig, ser det også som en fordel at jeg at jeg har MSI i dag og liker liveupdate funksjonen og regner med at jeg vil kjenne igjen biosen på det nye også, selv om jeg blei litt skuffa da mit nåværende kort MSI K7T266 Pro2 kort ikke lot seg oppdatere til å støtte XP2600 CPU (eller tar jeg feil) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Nope støtter kun maks: AthlonXP 2100+ 133 13 OK Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jeg blei litt skuffa da mit nåværende kort MSI K7T266 Pro2 kort ikke lot seg oppdatere til å støtte XP2600 CPU (eller tar jeg feil) Det har du nok rett i. Ifølge supportsidene til MSI, støtter ikke dette kortet nyere CPU'er enn Palomino. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Kortet du har bestilt er bare litt tregere enn et typisk nForce2-hovedkort, noe som du ikke engang vil merke noe til tipper jeg. Du er ikke en hardcore-overklokker heller, så da er saken klar: Behold kortet Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Vel, nå har jeg ingen erfaring med KT600 baserte hovedkort, så jeg er egentlig ikke kvalifisert til å komme med en anbefaling... Men siden KT600 er en viderebygd KT400 så kan det ikke være dårlig... KT400 er jo i og for seg et glimrende brikkesett, kun slått av noen nforce2's få prosent bedre ytelse og finesser... MSI er en stabil hovedkort produsent, så jeg tror i bunn å grunn du ikke har noe å frykte... Jeg ville beholdt kortet :wink: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 det er nok bra men sliter litt at det er via,som kan ha buggy drivere til chipsetene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå