Espen Ørud Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Skansenpanorama Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Helt topp og likte personligt bedre kompen her når fjella ikke kom så langt bort og litt mindre himmel. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Veldig flott å se i full størrelse selv om man må scrolle litt. Ikke lett å sy i sammen så mange eksponeringer. Ser at vannlinjen har fått en liten nedbøying til høyre, eller er det jordkrumningen vi ser? Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Helt topp og likte personligt bedre kompen her når fjella ikke kom så langt bort og litt mindre himmel. Takk, ja er mer fornøyd med komposisjonen av denne. På den forrige hadde jeg av forskjellige grunner ikke mer å gå på i den ene retningen, men dette er tatt fra et litt annet utgangspunkt slik at jeg kunne pøse på med eksponeringer i den ene retningen Veldig flott å se i full størrelse selv om man må scrolle litt. Ikke lett å sy i sammen så mange eksponeringer. Ser at vannlinjen har fått en liten nedbøying til høyre, eller er det jordkrumningen vi ser? Takker så meget, Erik. Denner er såpass lang at jeg følte at den måtte være så stor at det ble scrolling for å gi den full rettferdighet. Likevel er den du ser der kun ca 14% av virkelig størrelse ;-) Når du syr sammen 9 bilder av 21 megapixler blir det virkelig litt format over bildet! Et kjapt regnestykke skulle da tilsi at jeg har kjørt omtrent 40% overlapp totalt. Tar i litt ekstra på overlappen for å være sikker på å ikke få noe utslag av vignetteringen til kameraet. Er litt usikker på den "krummingen" der, men den er på de siste originalfilene omtrent slik, så jeg valgte la den være selv om det så litt unaturlig ut. Ved et normalt bilde kan man jukse og rette opp slik at slike falske horisonter blir seende riktig ut, men problemet kommer når bildet blir så langt at du får så lang falsk horisont at man må inngå et kompromiss en eller annen plass... Og ja, det tok litt tid å få sydd de sammen og etterbehandle, men maskinen slet mindre med denne enn den andre jeg kjørte i går på 15 bilder. Den ble tung. Den andre ligger i full størrelse her http://www.espenorud.no/hammerfestpanoramastor.jpg men den er vesentlig kvalitetsredusert for å forminske filstørrelsen til "beskjedne" 14 MB, men jeg er langt fra så fornøyd med sluttresultatet på den da det enda gjenstår noe finpuss der... Lenke til kommentar
wasco Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Litt urettferdig at slike flotte bilder framstår som litt uskarpe her inne. Først når du klikker på linken får du se hvor fantastisk bra dette er Personlig ville jeg rettet opp krumningen til høyre..... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Fint å se på via linken! ! Liker! 4'er! Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Flot-flot panorama. Imponerende arbejde du har gjort. Horisonten bøjer nedad i højre side. Lenke til kommentar
KMNordby Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Synes du har fått til et meget bra panorama bilde. Ville nok ha prøvd å rettet opp horisonten. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Litt urettferdig at slike flotte bilder framstår som litt uskarpe her inne. Først når du klikker på linken får du se hvor fantastisk bra dette er Personlig ville jeg rettet opp krumningen til høyre..... Takker, ja - regner med folk har begynt å finne frem til knappen for de store formatene nuh, så tok sjansen... Spørs om ikke jeg får ta en liten runde og warpe den litt ja for å rette horisonten... Verktøyet går ikke opp i stor nok målestokk for å dra den med Liquify i hvertfall... Fint å se på via linken! ! Liker! 4'er! Takker så meget! Flot-flot panorama. Imponerende arbejde du har gjort. Horisonten bøjer nedad i højre side. Takker så meget, og ja ettersom så mange påpeker det bør den vel rettes opp denne falske horisonten som gir inntrykk av å krumme Synes du har fått til et meget bra panorama bilde. Ville nok ha prøvd å rettet opp horisonten. Takker, horisonten blir nok rettet ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg