Gå til innhold

Problemer med hakkete IP-telefoni (Telio) på bredbåndslinje (Get)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på om noen har vært borti hakkete bredbåndstelefoni fra Telio på Get bredbånd. Spesielt med symptomene her er at det ikke høres hakkete ut på min side med Telio-adapteret, kun hos den andre parten. Er det noen som har opplevd dette, og kanskje klart å løse det?

 

Jeg har lest litt på forumet her om problemer med hakkete telefoni med Telio, men det var artikler fra 2003 og 2004, og det løstes ved at folk kjøpte QoS-ruter. Jeg regned med at QoS stort sett er støttet i rutere i dag, og jeg logget inn på Telio-adapteret og skrudde på QoS, men det hakket visst fortsatt.

 

Det som er pussig er at noen rapporterer at det hakker, mens andre ikke antyder at de har problemer med å høre. Det høres veldig rart ut om Telio skulle hakke bare mot noen andre, det ville vel isåfall vært et sentralt problem hos Telio. Høres tvilsomt ut, men man må jo nesten begynne å lure.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingen.

 

Fant omsider ut at utgående linjehastighet var på hårreisende lave 0.04Mb/s i følge itavisens speedometer. Telio sin egen QoS-konfigurasjonsguide sier at man skal sette av 100kb/s til telefoni, altså 0.1Mb/s, så dette er rett og slett for dårlig linjekapasitet. Hadde faktisk ikke ventet at det lå så lavt, men der kan du se...:) Get var heldigvis helt enige i at dette var alt for dårlig, så de skal sende nytt modem, og om ikke det løser saken sender de en tekniker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...