Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

trenger hjelp. noe og bryne seg på for de proffe... blue screen ved start etter resett til fabrikkstandar

Anbefalte innlegg

hei folkens....

da har min pc gått til helvete eller hvor pcer drar...

begynte med at jeg skulle sette inn mitt d-link DWA-547 trådløse innternettkort, jeg satt det inn i pcen, innstralerte drivere osv.

men da jeg skulle gå på nett hoppa den ut hvert 5 min eller så.

laga da en tråd, men ingen svarte meg :(

så tenkte jeg at kortet kanskje var problemet, så jeg bro da til butikken (kjell & co) og kjøpte meg et netgear n300 wireless pci adopter.

fulgte prosedyre, som beskrevet i pakken.

men da jeg skulle koble meg på nett, takka windows og så at det var et problem ( takk windows for og opplyse meg, som om jeg ikke skjønte det.)

windows ga meg ingen svar, så jeg tenkte at jeg skulle gjøre som mang en gang før, resette pc'en til fabrikkstandar - jeg satt i gang, gikk helt fint fram til windows skulle starte instralasjons verktøy, brått så gikk pcen i blue screen.

blescreen siden forsvant før jeg rakk lese en linje, så jeg vet ikke hva det står der....

pc'en kan ikke startes i sikker modus, fordi instrallasjonsverktøyet ikke kan kjøres i sikker modus...

Kan noen hjelpe meg???

jeg må ha i gang pcen min, hvis ikke får jeg ikke gama, ikke levert inn leksene(som må leveres innen onsdag), får generelt ikke gjort en dritt.

altså problem en - pcen går i blue screen ved startforsøk

problem to - pcen vil ikke kobles til trådløse nettverk, irrelevant hvis ikke problem en blir løst, plz hjelp meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.

Ta ut nettverkskortet, eller noe annet du har nylig installert.

2.

Spam F8 i det du starter maskinen slik at man får opp avanserte valg.

velg deretter "disable the automatic restart on system failure"

Vente på bluescreen.

Søk opp feilmeldingskoden eller post her.

3.

Velg "Reparer maskinen" fra ett av de avanserte valgene (F8).

Se etter recovery muligheter fra produsent (varierer fra leverandør) Eksempler kan være, Acer recovery manager, Dell recovery, etc. Her kan du gjøre enda et forsøk på factory defaults.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

feilkode:

0x0000003B

det er hva jeg får opp, det er før parangtesen, rekker ikke og lese mere før pcen skrur seg av, før den dør gir den en skikkelig blås med vifta, så er den død.

skal prøve reprasjon nå.

oppdate.

reprasjon funker ikke, kommer meg ikke forbi instralasjonsverktøy.

noen ider videre?

oppdate igjen, skriver logg over hva som skjer.

kobler ut skjermkortet.

spammer f8 ved start.

starter i reprasjonsverktøy, går igjennom det.

fikk opp beskjed "kan ikke fullføre installasjonen i sikkemodus. start datamaskinen på nytt for å forsette installasjonen av windows.

trykker "OK" å starter maskinen på nytt.

maskin starta på nytt

ny beskjed

" datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil.

Windows-installasjonen kan ikke fortsette. For å installere windows må du klikke OK for og starte datamaskinen på nytt. start deretter installasjonen på nytt."

trykker "OK"

maskin starter på nytt

får samme beskjed igjen.

trykker "OK" igjen

spammer f8 ved start

trykker på disabel auto restart ved krasj greia.

får opp installasjonsprogrammet,før den "datamaskinen startet uventet på nytt"greia.

starter i debuggin greie.

windows beskjed igjen.....

trykka "del" ved oppstart

fant ingenting som kunne hjelpe.

frykka leave whitout saving.

pcen klikka. skjermen gikk bare i svart, skjer ingenting videre.....

Endret av mr-hockey
Lenke til kommentar

harddisken da eller?

jeg kan ikke formatere disken heller, da jeg ikke har installasjons-cd til windows, var idiot nok til og kjøpe acer stasjonær pc i fjor, min onkel påsto disse var helt supre....

skal se om jeg finner en harddisk med windows på( "låne" fra en annen pc)

Oppdate:

OK, da har jeg funnet en disk med XP på, starter opp, kommer til laster windows med flagget og greier, før pcen gir litt trøkk i wifta og starter på nytt.

hva foreslår dere og gjøre?

ny oppdate, prøvd med en og en ram brikke, ingen forskjell.

Endret av mr-hockey
Lenke til kommentar

1 : Å kjøre en memtest86 (memtest.org) er kanskje ikke så dum idé!

2 : Feiler ikke minnet så er det sannsynlig at det kan være HD , da bør man vurdere om man skal sende datamaskinen inn på service (som bør dekkes av garanti / reklamasjon ) eller om man skal prøve å feilsøke videre.

3 : Kablene til datamaskinen bør dobbeltsjekkes at de er riktig tilkoblet både internt og eksternt.

4 : Man bør sørge for å gå inn I bios (typisk Delete under oppstart) og sjekke at alle innstillingene der er riktige , typiske feil der er for stramme settings på minnet eller for lav spenning til minnet eller noen ganger feil innstillinger til cpu. Mens man er der inne bør man sjekke temperatur på cpu.

Lenke til kommentar

Så lenge dette er en stasjonær så skal du ha både garanti og reklamasjon inntakt selv om du åpner maskinen for å oppgradere feks minnet , nettverkskortet og lignende...

Det du derimot naturligvis ikke vil ha er Acer sin garanti / reklamasjon på er de nye delene (men disse har jo dette fra sin egen produsent), men de har ikke lov til å kreve at oppgraderingene du gjør på datamaskinen skal skje kun på Acer sine vilkår og priser siden du enkelt kan ta disse på egen hånd.

At du derimot kan skade komponentene (statisk elektrisitet etc) er en annen sak dog, men i såfall havner bevisbyrden igjen over på Acer som må dokumentere at dette er årsaken til at utstyret feiler (feil innstalasjon av feks rambrikker DDR2 i DDR3 slots feks).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...