Gå til innhold

nonen hacker vennen min sin PC! trenger hjelp FORT

Anbefalte innlegg

jeg sitter nå å ser på at noen "tulker" med PCen hans via internett (stopper når han drar ut kabelen)

han snakker med han på skype, og han kan se alt av hardware, og kan skrive og bruke plia

hjelp?

er litt skeptisk til at han tuller med meg, men jeg tror på han også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formater hardisken og reinstaler Windows.

Er du først hacket kan du aldri stole på den disken igjen uansett. Så formater like gjerne først som sist.

Er mest sannsynlig en unge som har en RAT (Remote Administration Tool) og som fikk fyren til å trykke på den. hvis dette hadde vært en ekte hacker hadde ikke han giddet å røre på musa eller bruke tastaturet da han bare hadde hatt en shell på dataen og ikke en VNC klient.

Det tar da en mbam scan å ta det bort, eller å fjerne en fil som starter med dataen hvis han har kryptert fila :)

Og pga. han nevner at han kan se hardware så er det noe populære RATs har som random info som kommer opp.

~ Submit

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Formater hardisken og reinstaler Windows.

Er du først hacket kan du aldri stole på den disken igjen uansett. Så formater like gjerne først som sist.

Er mest sannsynlig en unge som har en RAT (Remote Administration Tool) og som fikk fyren til å trykke på den. hvis dette hadde vært en ekte hacker hadde ikke han giddet å røre på musa eller bruke tastaturet da han bare hadde hatt en shell på dataen og ikke en VNC klient.

Det tar da en mbam scan å ta det bort, eller å fjerne en fil som starter med dataen hvis han har kryptert fila :)

Og pga. han nevner at han kan se hardware så er det noe populære RATs har som random info som kommer opp.

~ Submit

Sikkert riktig, jeg er kanskje av den mest paranoide sorten ;)

Lenke til kommentar

Hei,

http://www.trendmicro.com/ftp/products/hijackthis/beta/HijackThis.exe

Last ned det programmet. Nå velger du "Scan system and save a loggfile". Post så hele loggfilen her, ikke trykk og evnt. fjern noen linjer ved mindre du VET hva du driver med :)!

~ Submit

samme feil -.-

Edit:

beklager veldig, han har 64 bit -.-

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Huff,

Da setter vi Windows tilbake til et tidligere tidspunkt (ingen private filer blir sletta)

Trykk på start - søk etter "Sikkerhetskopiering og gjenoppretting" - Velg "Gjenopprett systeminnstillinger på datamaskinen" - Åpne Systemgjenoppretting - følg det som står der :)

~ Submit

Lenke til kommentar

Du kan uansett holde inne windowsknappen - trykk R - skriv msconfig - Oppstart og krysse av det som ser komplett random ut.

Da vill ikke viruset starte når windows starter.

Også ellers kan du si til vennen din, ikke trykk på filer du ikke veit hva er ;)

~ Submit

Formatering "wiper" slik du sier. Det vil si at alt på dataen vil bli sletta.

Lenke til kommentar

Du kan uansett holde inne windowsknappen - trykk R - skriv msconfig - Oppstart og krysse av det som ser komplett random ut.

Da vill ikke viruset starte når windows starter.

Også ellers kan du si til vennen din, ikke trykk på filer du ikke veit hva er ;)

~ Submit

Formatering "wiper" slik du sier. Det vil si at alt på dataen vil bli sletta.

vi fant ikke noe som så random ut.

så vi skulle prøve å printscreene bildet til dere, men når fila var på en annen pc så var den rett og slett "fuck'd"

men fikk til dette over skype:

post-227710-0-76681000-1323040625_thumb.png

post-227710-0-18986900-1323040641_thumb.png

noen som virker mistenknomme? bortsett fra nr.2

hva gjør vi nå hvis problemet vedvarer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...