Gå til innhold

Stor avanse på objektiver og kameraer?

Anbefalte innlegg

Men hvis man går ut i fra Sigma 150-500mm F5-6,3 APO DG OS Canon til 6595.- og sammenlikner med en Sigma 200-500mm F2.8 APO EX DG Canon til 188.995,- eller en Canon EF 500mm F4.0L IS II USM til 88.995.- , Canon EF 600mm F4.0L IS II USM til 109.995,- , så er det ikke utvikling, produksjon og delekostnader som er utslagsgivende for prisen.

Dersom du har noen tall som underbygger denne påstanden vil jeg gjerne lese mer om det.

Spørsmålet er hvorfor de opprettholder denne prispolitikken når de kunne solgt veldig mange flere objektiver hvis prisen var mye lavere.

Hvis du mener det er noe som tyder på at Canon, ett firma med 198572 ansatte og årlig omsetning på 45 milliarder dollar ikke har ansatt høyt kvalifiserte folk som har gått grundig til verks for å finne nøyaktig den salgsprisen som gir dem høyest mulig inntekt, vil jeg gjerne høre mer om hva du baserer disse mistankene på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortjenesten er nok ikke så stor i hvert enkelt ledd, men det utgjør likevel en forskjell fra produksjonsprisen.

Men hvorfor tror du tileggsutstyret til f.eks. Canon er så svindyrt som det er? Solblender, batterigrep, batterier, fjernkontroller. Du får kjøpt 3. parts produkter ofte til 1/3 av prisen. Og de er mange ganger like bra, kanskje bedre.

Tror du faktisk er moderat når du skriver 1/3... Nikon LF-1 objektiv bakdeksel 145,- NOK ?

Tror ikke disse gjør noe dårligere jobb og koster 1/25 del !! av prisen

http://www.ebay.com/itm/5-PCS-Rear-Lens-Cap-Cover-Nikon-AF-AF-S-Lens-/270774482376?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0b6ab5c8

Faktisk så har jeg kjøpt slike (eller tilsvarende "kina-kopier") og det endte med at jeg sendte dem tilbake og fikk pengene igjen. De var ubrukelige. De ser kanskje identiske ut, men det var ett helvete å få skrudd dem på objektivene i forhold til originale. Måtte nesten tvinge dem på, og det utsetter jeg ikke objektivfestene mine for.

Så pass på at du får originale deksel, du betaler litt ekstra, men du som med det meste, så får du det du betaler for.

Men det sakl dog være fullt mulig å få originale deksel endel billigere på ebay enn i Norge da. Men sørg for at de har nikon merket på innnsiden også. Mange averterer som originale, men er fake.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Men hvis man går ut i fra Sigma 150-500mm F5-6,3 APO DG OS Canon til 6595.- og sammenlikner med en Sigma 200-500mm F2.8 APO EX DG Canon til 188.995,- eller en Canon EF 500mm F4.0L IS II USM til 88.995.- , Canon EF 600mm F4.0L IS II USM til 109.995,- , så er det ikke utvikling, produksjon og delekostnader som er utslagsgivende for prisen.

Dersom du har noen tall som underbygger denne påstanden vil jeg gjerne lese mer om det.

Spørsmålet er hvorfor de opprettholder denne prispolitikken når de kunne solgt veldig mange flere objektiver hvis prisen var mye lavere.

Hvis du mener det er noe som tyder på at Canon, ett firma med 198572 ansatte og årlig omsetning på 45 milliarder dollar ikke har ansatt høyt kvalifiserte folk som har gått grundig til verks for å finne nøyaktig den salgsprisen som gir dem høyest mulig inntekt, vil jeg gjerne høre mer om hva du baserer disse mistankene på?

Som du sikkert så så brukte jeg ordet; Spørsmålet, og det gav vel du svaret på (gjelder vel egentlig begge sitater). :roll:

Lenke til kommentar

Nå hadde vel neppe Canon solgt tusenvis av verstingobjektivene om de kostet 4000 kroner i utsalg i Norge da ytterst få hadde kjøpt de uansett da det er noen svære beist for spesielt interesserte.

I motsetning spekulasjoner i det blå så kan jeg til og med begrunne dette med at ingen vanlige amatører hadde giddi å drassa rundt på ett 3-10 kgs objektiv uansett.

Og hvis ikke det er bra nok begrunnelse så kan du oppsummere hvor mange av de 100000 DSLR n som ble solgt i Norge i

fjor som du har sett i bruk utendørs siste 72 timene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...