Gå til innhold

Anmeldt for råning

sveisann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører ofte bort og tar bilde , noen blir sure og truer med bank og skal ta telefonen.

Da forteller jeg at bildene jeg tar lastes automatisk opp på google + ^^

Sladd på snøen så mye de vil for min del, bare ikke stopp snurringa 20 cm fra bilen min.

Har på cap helt på snei, og 3 stk baki som ikke har lappen eller råd til bil hmm.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi sladdet på et gressområde.. satte spor i gresset også. Han leste på skiltnummeret på bilen og sa han skulle anmelde det til politiet. Tror dere politiet vil se på saken eller har de ikke tid til slik? bor i stavanger så er en hektisk by..

Lenke til kommentar

pidipjokk, det kommer nok helt sikkert til å gå greit. "Naturvernet" (hvem ER egentlig det??) kan nok anmelde, men min erfaring er at slikt sjelden når langt (men det skjer, selvfølgelig).

Kos dere, rån og sladd, det hadde jeg gjort - men prøv å vise hensyn til andre enn dere selv.

Men, var jeg deg ville jeg forberedt meg på å måtte tilegne meg litt livslære "the hard way" de neste 2-3 årene :)

Lenke til kommentar

Vi sladdet på et gressområde.. satte spor i gresset også. Han leste på skiltnummeret på bilen og sa han skulle anmelde det til politiet. Tror dere politiet vil se på saken eller har de ikke tid til slik? bor i stavanger så er en hektisk by..

Hvis vedkommende registrerte bilnummeret så er det du som blir kontaktet av politiet og blir i utgangspunktet ansvarlig.

Men jeg tror du skal ta det helt med ro. Får du en telefon fra Politiet så bør du bare legge deg helt flat og beklage. Antageligvis blir saken henlagt, i verste fall får du et lite forelegg.

Hva som skjer videre i saken avhenger også litt av hvor store ødeleggelser sladdingen forårsaket. Noen får bilspor på en plen på denne tiden av året er ikke så alvorlig. Har dere derimot pløyd opp en fotballbane er det litt mere alvorlig.

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Bortkastet penger på drivstoff, skjønner meg ikke på det.

Liten historie:

Var passasjer en gang hjem fra byen, før vi kom fram skulle han bare sladde på fotballbanen i nærheten. Seff, han fikk deler av gummien fra bakdekket av felgen og det var det.

I steden for å hjelpe ga eg faen og gikk hjem, lo meg gakk ihjel.

OT: Du skal nok ikke bekymre deg så mye, vis Politiet ringer, legger du deg helt flat.

Vis eg var deg, ville eg etterhvert tenkt, at det var en tom trussel.. ^^

Endret av FuSeCk
Lenke til kommentar

Så lenge han ikke har video av dere, vil jeg tro det er svært lite politiet kan gjøre. Alle kan jo finne noen sladdespor, ta bilde av dem og skrive ned et random skiltnummer..

He,he...

Politiet trenger ikke gjøre alverdens dersom vedkommende som fakka TS har begrenset politimyndighet, hvilket han sannsynligvis har. Da sitter TS like mye i saksa som om det var politiet som ferska ham.

Jfr. https://www.politi.no/asker_og_barum/tjenester/tillatelser/begrenset_politimyndighet/

Man kan lese:

"Begrenset politimyndighet gis først og fremt til oppsynsmenn utenfor politiet som utfører natur- og miljøoppsyn, innen Kystvakten og militære vaktmannskaper."

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis vedkommende registrerte bilnummeret så er det du som blir kontaktet av politiet og blir i utgangspunktet ansvarlig.

Men jeg tror du skal ta det helt med ro. Får du en telefon fra Politiet så bør du bare legge deg helt flat og beklage. Antageligvis blir saken henlagt, i verste fall får du et lite forelegg.

Hva som skjer videre i saken avhenger også litt av hvor store ødeleggelser sladdingen forårsaket. Noen får bilspor på en plen på denne tiden av året er ikke så alvorlig. Har dere derimot pløyd opp en fotballbane er det litt mere alvorlig.

He,he... Legge seg flat, ja. Det er et ordtak som sier at "Den som legger seg flat får bare fotspor på ryggen..."

Tviler på at saken blir henlagt hvis vedkommende fra "naturvernet" har begrenset politimyndighet. Ja selv uten den politimyndigheten tror jeg nok at TS må belage seg på en fotgjengerperiode samt en saftig bot, i tillegg til et eventuelt erstatningsoppgjør som kan bli mange ganger saftigere enn bota.

Jfr. http://favis.no/artikkel.asp?Artid=86996

I dette tilfellet ble en fotballbane ødelagt for kr. 80 000,- i tillegg til at de samme folkene hadde spint opp grøntarealet ved Lista Fyr. Beskjedent beregnet vil dette erstatningskravet fort komme opp i 100K.

Synes ikke synd på slike folk.

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...