Iria Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Har kjøpt meg iPad, og vil gjerne ha filmer (både dvd og xvid etc.filer) innpå. Noen som vet om et gratis program som fikser dette? Brukte DVD fab en periode, men gratis-perioden gikk ut, så jeg må finne noe nytt. Forslag? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Handbrake - har egne profiler for å konvertere til iPad, iPhone etc. Kan kjøre batchjobber. Fungerer også på Windows, Mac og Linux. Kan kjøres med CLI på en Linux-server uten GUI. Lenke til kommentar
Iria Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Flexplayer. hvordan virker det? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Flexplayer. hvordan virker det? Flexplayer er en iPad/iPhone app som gjør det mulig å spille av formater som iPad/iPhone ikke støtter. F.eks xVid om jeg ikke tar feil. Men DVD må du uansett rippe for å få et fornuftig format til slutt. Og i de fleste tilfeller må du bruke mer enn et program, f.eks et som knekker "kode", et som ripper en ren kopi og et som lager et nytt format. For DVD-er bør du også ha et program som kan fjerne unødvendig innhold - DVDShrink er er bra et (gratis). Lenke til kommentar
Iria Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Flexplayer. hvordan virker det? Flexplayer er en iPad/iPhone app som gjør det mulig å spille av formater som iPad/iPhone ikke støtter. F.eks xVid om jeg ikke tar feil. Men DVD må du uansett rippe for å få et fornuftig format til slutt. Og i de fleste tilfeller må du bruke mer enn et program, f.eks et som knekker "kode", et som ripper en ren kopi og et som lager et nytt format. For DVD-er bør du også ha et program som kan fjerne unødvendig innhold - DVDShrink er er bra et (gratis). men hvordan legger jeg inn filene på iPaden da? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Uansett format så legges filene inn via iTunes om du skal bruke Flexplayer som avspiller på iPad. Det er også noe som heter Google, hvor Flexplayer er godt beskrevet. DVD-er som rippes og konverteres til iPad med f.eks Handbrake legges også inn via iTunes. Google er uansett din venn, søk på f.eks DVD to iPad, og du vil finne mengder av løsninger. Lenke til kommentar
Iria Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 vet jo hva google er, men det er jo en grunn til at jeg spør her. Dessuten blir ikke filene lagt inn i iTunes, så det nytter jo ikke med flexplayer da Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hadde du søkt på Flexplayer eller sjekket denne i App Store så hadde du sett at jeg beskriver rett fremgangsmåte. Så vidt jeg vet er via iTunes eneste måten å få noe fra din PC til iPad. Ja du kan muligens bruke iCloud. Og det gjelder uansett hvilket format. Lenke til kommentar
Iria Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Vel, xvid ville ikke bli lagt inn i iTunes, så noe må jo være feil. Men nå prøver jeg med handbrake, så det går sikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå