Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 7 som Nettverkhost for fileoverføring via ethernet

Anbefalte innlegg

Nå begynn jeg å bli litt forbanna, så jeg lage nok heller en tråd og se om dere veit noen.

Ok, jeg har en stasjonær maskin og en bærbar maskin. Jeg vil har raskest mulig tilgang til harddisken på stasjonær maskin fra bærbar maskin.(overføre fraps filer) Beste måten har jeg funnet ut er å bruke en ethernet kabel og koble de to sammen, begge har 1Gb/s nettverkskort så det skal ikke være behov for crossover kabel.

Men Windows med den veldig rotete netverksdelings-policyen sin gjør dette til litt av en irritasjon

Jeg har det slik at via Puplic er begge maskinene usynlig og fildeling er avslått, på nettverk kategorisert som home er disse tingen påslått. Problemet er at vis jeg bruke LAN kabel til å forbinde maskinene komme denne forbindelsen opp som uidentifisert nettverk og jeg kan ikke endre den til home. Dette gjør det igjen umulig å har fil overføring mellom maskinene. Vis jeg slå på fil overføring via pulic nettverke funke det av og til. Men mest parten av tiden fortelle han meg "Får ikke tilgang til "maskin navn" det andre problemet er at begge maskiner bruke et Wlan nettverk for å koble til Internett, detter er public siden jeg dele det med de andre på hybelhuset. Vis jeg da har begge maskiner koblet til wlan nettverket funke fil overføring, er jo selvfølgelig veldig tregt. Vis jeg koble en ifra slutte det som oftest å virke.

Kortsagt blir det mye tull og vas med dette.

Beste måte å løse det hadde vært vis jeg kunne gjøre LAN forbindelsen til et riktig nettverk slik at jeg kan har det som "home". Da hadde fildeling funket, jeg veit det siden jeg har et hamachi nettverk merket som Home på begge pcer og vis jeg er borte får jeg alltid problemløst tilgang til Stasjonær Pcen min. Så Stasjonær maskin skal virke som en slags router/switch.

Jeg veit dette innlegg ble veldig rotete, men det er veldig vanskelig å forklare, vis dere rett og slett kan hjelpe meg med å fikse nettverke til å bli "Home" er jeg tilfredsstilt

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du lager en Homegroup for deg selv så deles jo ikke filene dine med noen andre. Så velger du bare mappen du vil dele også "Share with homegroup". Enkelt og greit.

Kobler du 2 maskiner sammen med kabel uten noen form for DHCP så må du sette IP selv for at maskinene skal havne innenfor samme range. Eventuellt kan du ta trådløstilkoblingen du har på den ene maskinen og dele den slik at den ene maskinen enkelt deler ut IP til den andre maskinen koblet til med kabel.

Start - Control Panel - Network and Sharing Center - Change Adapter Settings - Klikk på trådløsoppkoblingen din - Properties - Sharing - Allow other network users blablabla - Velg hvilket adapter du vil dele ut på - del ut på nettverkskortet med kabel - Ferdig.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Edit: Har nå lekt litt mye frem og tilbake og jeg tror og håpe det funke nå. Sålenge jeg har min egen Workgroup navn og passord beskyttelse på burde vel ingen komme inn på maskinen min uten videre eller? Tenke på at nå kan også de andre i hybelhuset se maskinen min, men ingen av dem er noe datakyndig så du burde vel går bra^^

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...