Gå til innhold

Hvor kjøpe tradisjonell espresso-kjele og hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en tradisjonell espressokjele for å supplere min presskanne, og lurer på hvor jeg kan få tak i dette? Sjekket nettsidene til Tilbords og Christiania Glassmagasin, men fant ikke noe. Det er søndag, så kan ikke sjekke i butikkene heller.

Noen som vet hvor mye en slik kan koste? Vil helst ha ok kvalitet når jeg først kjøper.

Og så; er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe slikt i Bergen? Siden jeg bor i Ytre Sandviken har jeg IKKE tenkt å reise til sentrum for å kjøpe kaffekjele og så finner jeg det ikke... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja det er vel det det heter... :) Jeg bor med noen italienere som kaller det Espresso, men det er vel ikke så langt fra hverandre. Det var en slik jeg var ute etter ja, men ikke akkurat sånn design! :p Mer som det øverste bildet på wikipedia?

Skal lete litt rundt etter det om jeg finner en sånn, men tips tas imot med takk! Den så grei ut den du linket til, men syns de med kantene er så fine... :)

Lenke til kommentar

Oppdatering: Jeg fant Bialetti sine tradisjonelle Moka Express Pots på Wallendahl i Bergen! Har alle størrelser fra den minste til en 0.77 liter. Tror jeg går for den med 0.2 liter, koster litt over 300 kroner.

Noen som har erfaring fra akkurat denne? Blir kaffeen sterk på denne måten? Vil helst ha kaffe som er VELDIG sterk, både i kaffeininnhold og aroma. Er dette rette måten? Bruker presskanne når jeg skal ha en kopp vanlig kaffe. Forstår det slik at jeg må bruke espresso-kaffe, altså veldig finmalt kaffe? For eksempel Illy Espresso?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...