Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil router og problemer med DNS

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har to problemer.

Bakgrunn:

Jeg bor på befalsforlegning i forsvaret, og her har vi verdens mest tafatte trådløse routere med innebygget antenne.

Til tross for at jeg er så heldig å ha nærmeste trådløse punkt rett utenfor døra mi, valgte jeg å kjøpe et litt ekstra heftig 3 antenners nettverkskort til den stasjonære PCen.

Første problem:

Windows 7 har funnet ut at den helst vil kommunisere med routeren som henger langt borti gangen. Vet ikke 100% om det er det som skjer, men ser ingen annen logisk sammenheng. Dermed får jeg 1 til 2 strekers forbindelse. Det ække jeg særlig interessert i. Det funker å tilbakestille nettverkskortet, iallefall for en liten stund. Da har jeg full eller nesten full dekning. Om jeg ikke tilbakestiller er nettet treigt selv om den jobber seg opp på tre streker, og jeg må også da tilbakestille. Routerene har samme navn og kommer opp som en router uansett hvor mange som er i nærheten.

Så til det andre problemet:

Av og til klager PCen på standard gateway. Den finner routeren, men ikke internett. Alle andre har internett, og jeg har internett på mobilen via samme nettverket.

Evig takknemlig til det orakelet som kan hjelpe meg! ;)

- Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...