MacWillern Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 forklar gjerne hvordan du kom fram til det 1. 6 elelver er borte fra klassen. dette er 23% av klassen. hvor mange er det i klassen? 2. 2-(4x+7)=3+2(x+2) 3. vi holder hendene hardt mot to ledere som har en spenningsforskjell på 1,5V og måler en strøm på 52mikroA. hva er motstanden? gi svaret med en fornuftig prefiks Setter stor pris på om noen hadde giddi å hjulpet meg her. Lenke til kommentar
xx- Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 2: 2-4x-7 = 3+2x+4 //minus og plus gir minus. Tall utenfor parantes multipliseres med alle ledd inni. -4x-2x = 3+4+7-2 // x på en side og heltall på andre side. Skift fortegn ved sidebytting -6x = 12 // del på 6 for å få x alene -x = 2 // multipliser med minus på begge sider da svar ikke skal bli "-x" Svaret blir da: x = -2 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 1: % = delen * 100 / det hele altså, det hele = delen * 100/ prosenten med andre ord 26 3: U=R*I altså er R = U / I 1,5 / 52*10^-6 = 28846,15 ohm, som bør skrives som 28,8 kilo ohm Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Prosent betyr PER HUNDRE! Husk det: altså 1/100!! Du kan rett og slett bytte ut % med 1/100 Du deler rett og slett tallet foran med 100! Why?!?!?! Fordi da har vi et fancy tall! Og vi har litt større tall å vise kakestykkene våres med! 23 % = 23 * (1/100) = 23/100 = 0.23. Dette er faktoren av elever som er borte! Merk deg det! Faktor, altså jeg kan gangen den med noe.. Med andre ord! 0.23 * ANTALLELEVER = 6 ANTALLELEVER = 6/0,23 = 6/(23/100) = (6/1)/(23/100) = (6 * 100) / 23 = 600/23 = CA. 26.08! Det betyr at klassen faktisk har parterte deler av en elev ett eller annet sted i klasserommet! HAHA neida bare kødder! du runder av til nærmeste tallet på sånne oppgaver, ergo 26 2. 2-(4x+7)=3+2(x+2) 2-4x-7 HVorfor?! det står faktisk 2 + (-1)(4x+7) ! De bare tester om du faktisk har fått installert røntgensynet ditt. Ser du.. gange et tall for paranesen, betyr at alle tall inni parantesen skal ganges med det tallet! Og -*- = +, -*+ = -, +*- = -, +*+ = +! 2-4x-7 = 3+2x+4 -5-4x = 7 + 2x SKAL DU GJØRE NOE PÅ EN SIDE MÅ DU GJØRE DET PÅ BEGGE!!!!!! jeg tar -2x på begge sider for å drepe han +2x på høyresiden! men da kommer minus å minuser på -4x! -5-4x-2x = 7 -6x-5 = 7 -6x = 7 + 5 x = 12/(-6) x = -2 oppgave 3. fuck strøm! strøm er lame! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå