Gå til innhold

Bok om Hacking

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om dere vet om noen bøker om hacking, ikke bare om hvordan man kan sikre seg. Og bla hvilke hackere.

Det jeg vill ha i hovedsak er hvordan man hacker, og hvordan man kan hacke seg selv eller beskytte seg selv. Dette fordi jeg har lyst til å lære litt om hacking, og hvor sikkert mitt nettverk/pc er. Hovedsaklig nettverk er jeg ute etter å hacke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men villd en forklare hvilkie programme,r hvordan de bruker programmene?

Tror det siden det står: Completely updated to examine the latest hacks to Windows 7 and the newest version of Linux

Explains ethical hacking and why it is essential

Lenke til kommentar

Det er ingen som kan lære deg å "hacke", ganske enkelt fordi hacking går ut på å finne/utnytte feil som ingen har tenkt på før deg. Hvilket innebærer at du må ha mye kunnskap og i tillegg være kreativ. I det øyeblikk at noen har funnet feilen, blir feilen rettet og er da ikke lenger verd noe som helst, så lenge folk har vett til å holde programvare oppdatert.

Lenke til kommentar

Den beste måten å lære seg å hacke nettverk må være å bli sikkelig god på nettverk.

På samme måte som at hvis man vil lære seg å hacke hjemmesider, må man kunne lage hjemmesider.

Vet ikke om dette er lov.. men her kunne jeg enkelt stjelt din sesjon om du hadde vært innlogget på denne siden Link

Og du ville ikke skjønt det før det var for sent :p (NB: Ikke noe skadelig i linken)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Hei,

Disse bøkene er en god start og en fin innføring i mye angående dagens datasikkerhet:

Social Engineering: The Art of Human Hacking

Denne forklarer mye om menneskelig sikkerhet. Mye i dagens sikkerhet handler også om den menneskelige biten, som også er den mest sårbare.

Hacking: The Art of Exploitation, 2nd Edition

Denne gir deg en god innføring i det mer tekniske som hvordan man går fram hvordan man lager exploits, finner dem og normale måter å expoilte. Også mye rent teknisk som er veldig essensielt.

BackTrack 5 Wireless Penetration Testing Beginner's Guide

Denne boka gir deg en god innføring i trådløs sikkerhet. Hvordan og hvorfor den kan crackes og dvs andre ting.

Er det noe du lurer på så spørr på PM eller skriv her :)

~ Submit

Lenke til kommentar

Ok, det jeg har lyst til er hacking og lære en del om pc, kan en del om deler osv men ikke om os og nettverk i seg selv. Har ikke satt meg inn å lære css og html selvom noen jeg kjenner kan det. Er det mye verdt å lære seg det? evt hvor tungvindt?

Tips til flerer bøker/ andre bøker

Hbva med denne f.eks ? http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5283451

Beklager så ikke psoten over

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Hei,

Det er ingen vits i å lære deg CSS eller HTML til det ekstreme da det er for webside design. Men selvfølgelig, det er greit å kunne litt men du kommer ikke så veldig langt.

~ Submit

Edit, @ xibriz; XSS, so hardcore!

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Jeg vil tro første steg vil være å lære seg et programmeringsspråk. Python er et fint sted å begynne. Det vil også være nyttig og ha god kunnskap om databaser og nettverk (protokoller o.l).

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=hacking+exposed&x=0&y=0#/ref=sr_st?keywords=hacking+exposed&qid=1323042470&rh=n%3A283155%2Ck%3Ahacking+exposed&sort=salesrank

Et kjapt søk etter de mest populære titlene på amazon.

Ellers har jeg hørt om Hacking Exposed som kanskje kan være verdt en titt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...