Gå til innhold

Widerøe-kan de drive som de gjør!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min hadde bestil fly fra Namsos til Værnes idag kl 17.12. Når hun annkom flyplassen fikk hun beskjed om at de måtte innom Brønnøysund for å hente noen andre passasjerer. Senere fikk hun vite at det ikke var plass på flyet til alle sammen. Da måtte noen av passasjerene frivillig gi opp plassene sine for de fra Brønnøysund skulle få plass. Ingen gjorde dette, så da ble 4 tilfeldige lest opp fra lista om at de måtte gi opp plassen sin. og deriblant kjæresten min.

Nå blir hun og 3 andre kjørt med taxi fra namsos til værnes i håp om at de skal rekke flyene sine.

Jeg snakket med kontakt chatten til widerøe hvor jeg ble forklart at de kunne gjøre dette pga teknisk svik osv. Men hva gir dem rett til å velge å vrake i passasjerene på flyet?

Verden er urettferdig og ting kan aldri gå ens vei. Men fortsatt, her er det jobb, eksamner og familier som venter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke en 100% ekvivalent sak, men likevel verdt å ta en kikk på: http://www.aftenposten.no/reise/article4268973.ece

Overbooking skjer dessverre fra tid til annen. Lyspunktet: «Flyklagenemnda legger i dommen vekt på at passasjerer som nektes ombordstigning mot sin vilje, umiddelbart har krav på en erstatning på 250 euro ifølge EUs forordning 261-2004.

I tillegg skal flyselskapet tilby refusjon av billetter, måltider og forfriskninger, hotellinnkvartering hvis nødvendig og en snarest mulig omruting til bestemmelsesstedet.»

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...