Kluvert Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Hei Hadde kjøpt en dusjkabinet for halvt år siden og den har stått på taket noen måneder. Nå skulle jeg endelig sette den opp da jeg så store deler av plasten har skiftet farge til gult. Det jo noe jeg kjøpte billig som har stått som utstillingsmodell i butikken men rart at jeg ikke la merke til farga. Dumt av meg da men er det noe mulighet og få fjernet det? Endret 4. desember 2011 av Kluvert Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Kanskje det går an å male over med hvit maling eller lakk? Jeg har ikke noe råd for hvit plast som er misfarget gul, jeg regner med at det er selve plasten som er blitt gul og ikke noe som ligger oppå plasten. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Ja det ser sånn ut. Den har jo stått i noen år butikken - sikkert missfarget. Bare ser litt kjipt ut rett ved de nye hvite fliser.. Anyway,takk at du svarte Asnkar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Bare en ide: Hva med å slipe over med fint vannslipepapir, og deretter behandle med bilvoks? På denne måten kan man kanskje fjerne den misfargede plasten. Dersom dette er glatt plast, må du uansett matte ned denne før du kan male, så dette kan være plan B. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Å? Får jeg samme glansen da tror du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Vanskelig å si, kommer an på plasttypen og hvilken type slipepapir du bruker. Du begynner med papir som er såpass grovt at det fjerner misfargingen, og avslutter med mye finere. Med fint vannslipepapir blir det mer enn polering enn pussing, så glansen behøver ikke ble noe problem. Du bør uansett prøve på et sted som ikke er synlig etter at kabinettet er montert på plass. Jeg er ikke fagperson på området, men holder på med mye forskjellig i eget hus. Dersom jeg skulle forhørt meg et sted, kanskje hos noen som reparerer plaststøtfangere etc på biler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå