konduktans Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Har en Intel Core 2 Quad 9650 på et Asus P5Q EM hovedkort. Med speedstep avslått, ligger multiplier på 6, selv om den går til 8.5(9). Prosessoren ligger da på 2.0 GHz, selv om jeg vet at den kan klare 3.6 GHz på dritthovedkortet mitt. Er det en innstilling et sted som jeg ikke får med meg? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Har du på noe strømsparing i Windows? Eventuelt kan du disable C1E i BIOS. Endret 4. desember 2011 av Dassen Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Fant ut at CPU RATIO sto på auto. Satt denne til 9, og har nå riktig klokkefrekvens :-) Hva skjer hvis jeg slår av C1E? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 C1E senker multiplieren dersom prosessoren har lite å gjøre. Strømsparende funksjon slik SpeedStep er. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2011 Ahh, I see. Trodde det hadde noe med stepping å gjøre :-) Takk for at du markerte emnet som løst! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå