Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn og "jeg elsker deg" ... frustrerende mannfolk

Anbefalte innlegg

Trådstarters kompanjong har gjort det klart at han gjerne vil ha barn med henne, at hun er den rette og at de burde kjøpe leilighet sammen. Finner jeg en pike ytterst heslig jeg for vane å benytte litt andre språklige vendinger.

Og mange andre menn ønsker helt andre ting mens de gir uttrykk for at de ønsker det samme som deg. Det blir litt som en 'bekreftelse' kan man si, da man ikke går rundt og sier 'jeg elsker deg' til hvem som helst. Til vanlig ihvertfall, du har jo også de som har ingen skrupler overhode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om han sier det eller ikke sier jo ingenting om følelsene han har for deg.

Hvis han er akkurat samme fyren og forholdet er helt likt, så henger du deg bare opp i noen ord og ikke handling. En døv kan si det med døvespråk, men der syns du det er greit med øynene - der er det plutselig romantisk.

Ordene har noe å si for deg, mens handling sier mer enn tusen ord for de fleste(?)

Edit: i innlegg over sa du det helt riktig, for noen har ingen skrupler overhodet. Der er hele saken - handling sier mer enn ord. Man kan si alt mulig, men det er først når handling skjer at det ev er tyngde i det. Kanskje endel først vil si det når de har leilighet og barn?

Om du hadde kuttet ut å si det til din type nå på oppfordring her, hadde du hatt mer eller mindre følelser for han - hadde han vært mindre perfekt for deg?

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Handling kan også lyve, så det ene er egentlig ikke noen sikrere form ovenfor den andre.

Om jeg hadde kuttet ut å si jeg elsker deg til typen min så er hadde ikke mine følelser blitt noe mindre, men det vil mest sannsynlig føre til usikkerhet og sorg hos han jeg påstår at jeg elsker, og det ønsker jeg selvsagt ikke å utsette han for. Jeg vil at han skal vite hele tiden at jeg elsker han, og gir han dermed bekreftelser så ofte som mulig både i ord og handling, og jeg ønsker det samme tilbake!

Det er ikke hensiktsmessig å ''gjøre ting'' hele tiden for å vise at man elsker personen, ikke er det hele tiden sjansen tilbyr seg å vise at man virkelig bryr seg om personen heller (som i f.eks situasjoner hvor man viser hensyn til dem, hjelper dem på diverse måter, 'heltedåder', etc etc etc) og da er det helt OK for meg å heller få ''jeg elsker deg''. For jeg elsker han også, så hvis jeg har lyst til å overøse han med kjærlighet så må jeg kunne forvente det samme tilbake, ellers er han ikke den rette for meg.

Lenke til kommentar
Handling kan også lyve, så det ene er egentlig ikke noen sikrere form ovenfor den andre.

Joda, alt kan lyve og være falskt, men hvis man handler med å bli foreldre, handle leilighet osv, så vil disse handlingene vise mer tyngde. Man kjøper f.eks ikke seg et hus man må dele på utgiftene for å klare å betale. Det er langt lettere å si 'elsker deg' i falsk modus.

Om jeg hadde kuttet ut å si jeg elsker deg til typen min så er hadde ikke mine følelser blitt noe mindre, men det vil mest sannsynlig føre til usikkerhet og sorg hos han jeg påstår at jeg elsker, og det ønsker jeg selvsagt ikke å utsette han for. Jeg vil at han skal vite hele tiden at jeg elsker han, og gir han dermed bekreftelser så ofte som mulig både i ord og handling, og jeg ønsker det samme tilbake!

Der er vi forskjellige. Jeg(å dama) sier 'glad i deg' kun når vi føler virkelig for å klemme skikkelig rundt hverandre og prioritere tid ekstra til hverandre. Som å gå ut å spise, eller gjøre noe romantisk sammen. Jeg sier det de gangene jeg virkelig føler at 'gud hvor glad og heldig jeg er som har henne' - da vil jeg vise det. Ikke for at HUN vil, men for at jeg føler for det. Hun vet jeg er glad i henne og jeg vet hun er glad i meg - hadde jeg vært usikker på det derimot ..... da hadde det muligens vært en annen sak, men vi to er 100% sikker på oss selv og partner. Ville hun sagt det flere ganger om dagen, så hadde jeg blitt litt usikker egentlig. Hvorfor må hun si det støtt og stadig, er hun redd og usikker på meg? Hvorfor må hun bekrefte det jeg vet hele tiden? Hun viser jo at hun er glad i meg, så why?

Følelser for en annen skrur seg vanligvis ikke av i løpet av en dag eller to, selv om forhold ikke er bra engang.

Hvor ofte sier du til dine foreldre, venner osv at du er glad i dem? Tror du de tror du er mindre glad i dem/usikker eller at de kan miste deg hvis du ikke sier det så ofte?

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS HER

Først vil jeg bare si at jeg ikke krever at han skal si det. Det er ikke det at jeg absolutt må høre det.

Saken er at jeg er usikker på hvorfor han ikke sier det. Er det fordi han rett og slett ikke elsker meg (enda)? Er det fordi hans ekskjæreste såret han, derfor er han mer lukket? Er det fordi han ikke er over eksen sin virkelig? Er det fordi han har kjent på følelsen av å elske før, men ikke kjenner det nå?

Jeg vil bare vite hvor sterke hans følelser er for meg! Jeg er klar over at handlinger sier mer enn ord, men når ordene ikke vil komme ut så er det for en grunn. Jeg er vandt med og ønsker et forhold der vi er ærlige med hverandre.

Det er helt ok om han ikke elsker meg enda, eller om han ikke er over eksen sin.. eller what ever the reason. Men da vil jeg vite om det!

Etter enda en samtale med han i går. (Ikke noe press) Så fortalte han meg at han hadde dårlig erfaring og at "det kommer senere". Mer ville han ikke si.

Ja, hva betyr det da? Kommer senere? Vet han at han elsker meg senere, men ikke nå? Eller elsker han meg nå, men vil ikke si det enda? Er han ikke over eksen som såret han? (Tenker litt høyt nå :hmm: )

Hvorfor lar han sin gamle erfaring styre nå? Jeg er jo ikke de jentene han har møtt før meg.

Ellers, så kom jeg hjem etter jobb og så at han hadde tegnet et lite hjerte med (K+S) i snøen. :love:

Blææh! :roll:

Postet av anonym: d316593d00d98dc14fe79494abdc9024

Lenke til kommentar

TS HER

Saken er at jeg er usikker på hvorfor han ikke sier det. Er det fordi han rett og slett ikke elsker meg (enda)?

Det var det første som slo meg når jeg leste tråden første gang.

Vil han ikke si det nå, kommer nok det etterhvert. Som en kar over her sa: Når han har et "gud så glad i jeg for å ha deg" moment kommer nok ordene.

Lenke til kommentar

For han er du jo en jente på lik linje med de andre. Han var vel ikke sammen med de for at han ikke ville vel - han brente seg på det og vil ikke brenne seg igjen. Han vil være sikrere skulle jeg tro - at dere har bundet dere mer med barn f.eks eller andre ting. Han vil vel stole på deg, men det er noe som holder igjen for 'elsker deg' da han har opplevd at det skjærer seg etter det. Mulig han er så glad i deg at han ikke vil risikere at skjebneordet slår til igjen.

Lenke til kommentar

TS HER

Først vil jeg bare si at jeg ikke krever at han skal si det. Det er ikke det at jeg absolutt må høre det.

Saken er at jeg er usikker på hvorfor han ikke sier det. Er det fordi han rett og slett ikke elsker meg (enda)? Er det fordi hans ekskjæreste såret han, derfor er han mer lukket? Er det fordi han ikke er over eksen sin virkelig? Er det fordi han har kjent på følelsen av å elske før, men ikke kjenner det nå?

Jeg vil bare vite hvor sterke hans følelser er for meg! Jeg er klar over at handlinger sier mer enn ord, men når ordene ikke vil komme ut så er det for en grunn. Jeg er vandt med og ønsker et forhold der vi er ærlige med hverandre.

Det er helt ok om han ikke elsker meg enda, eller om han ikke er over eksen sin.. eller what ever the reason. Men da vil jeg vite om det!

Etter enda en samtale med han i går. (Ikke noe press) Så fortalte han meg at han hadde dårlig erfaring og at "det kommer senere". Mer ville han ikke si.

Ja, hva betyr det da? Kommer senere? Vet han at han elsker meg senere, men ikke nå? Eller elsker han meg nå, men vil ikke si det enda? Er han ikke over eksen som såret han? (Tenker litt høyt nå :hmm: )

Hvorfor lar han sin gamle erfaring styre nå? Jeg er jo ikke de jentene han har møtt før meg.

Ellers, så kom jeg hjem etter jobb og så at han hadde tegnet et lite hjerte med (K+S) i snøen. :love:

Blææh! :roll:

Postet av anonym: d316593d00d98dc14fe79494abdc9024

Kjære TS.

Følelser er helt individuelle, og kan ikke måles. Hvor "sterke" følelsene hans for deg er blir derfor litt vanskelig å sette mål på. Særlig siden menn generelt ikke setter ord på følelsene sine i like stor grad som kvinner. Det har ingenting å gjøre med om han er glad i deg eller ikke.

Kanskje kjæresten din har brent seg på stein, hakke gale kvinnfolk før, og ikke vil gjøre det denne gangen. Men for all del, mas på ham om dette hver bidige dag, det er helt sikkert måten å overbevise ham om at du er den rette på.

Jeg vet at alle jenter gjør dette, men du må prøve å fokusere litt mindre på hva hans tidligere bekjentskaper har gjort og ikke gjort, og heller prøve å gjøre forholdet best mulig fra din side. Hvis du ikke klarer dette, kommer forholdet før eller senere til å gå i dass, det er jeg 100% sikker på.

Han snakker om leilighet og barn. Det høres for meg ut som at han kan tenke seg å dele livet med deg. Ikke heng deg opp i (det som rent objektivt sett er) dumme detaljer da.

Lenke til kommentar

Snakk om å tenke seg ihjel.

Dere er jo "nettopp" blitt sammen.

Nyt den tiden dere har sammen og la slike tanke ligge.

Hvor raskt har andre gutter du har blitt sammen med sagt de elsket deg?

Hadde en jente jeg hadde blitt sammen med holdt på slik, så hadde ordet elsker deg bare blitt skjøvet enda lengre bak. Og verste fall så hadde jeg slått opp, for å holde på å gnage på slikt er en stor turnoff.

Edit:

Ser du overhode ikke hvorfor det er gale å drive på slik du gjør?

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Alt blir bare spekulasjoner på hvorfor, men han trenger mer tid. 6 måneder er ikke veldig lenge. Han definerer kanskje kjærlighet annerledes enn deg. Følelsene må kanskje være mer intense for ham. Det som nesten er helt sikkert, er at ordene betyr mer, jo lenger tid det tar før de blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...