sebbur Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er bra dere fikk snakket om det, men husk at det er noe som heter "action speaks louder than words". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg sa i tillegg at dersom han har tenkt å si de ordene igjen så vil jeg han skal si det bare dersom han virkelig mener det igjen og ikke for "min skyld". Dette svarte han "ok" til så var det ikke mer snakk om det. Sidan du no har gjort det veldig klart at du vil høyre dei ordene, korleis kan du seinare vite om det er ekte eller om han seier det for å tilfredsstille deg? 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Som noen andre sa før meg; kjærlighet er ikke tre ord. Jeg blir egentlig litt irritert når det blir lagt så stor vekt på overfladiske gester og spesielt kvinner er ille på det. Hvorvidt en person elsker en annen viser seg ikke gjennom tre lettvinte ord men gjennom hvordan den personen behandler partneren på hverdagslig basis over lang tid. Hvem som helst kan si "jeg elsker deg" og det finnes nok av sleipinger som sier hva som helst for å "sjarmere" og få viljen sin, men som i neste håndvending lyver og er utro. Jeg vil heller anbefale å legge minst mulig vekt på ord og andre overfladiske gester og utelukkende fokusere på hvordan personen er å være sammen med fra dag til dag og time til time. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 gah! Nå syns jeg du skal være litt fornøyd,du prøvde jo å tvinge det ut av han,og det var nøyaktig det du fikk til. Men du fikk også bekreftelse på at han elsker deg og at han "viser det" ofte ikke med ord.(siden han sier at du burde "se det") Egentlig burde kvinner slutt med den "hvis han VIRKELIG elskr meg" etter at han har sagt jeg elsker deg,på en måte du ikke likte Nå må du tenke litt positiv,du har en snill og kjærlig mann som elsker deg,men syns det er litt vanskelig å si:)! Jeg tror at han ikke kommer til å si det igjen på en stund,for at du ikke skal tenke "oh,nå sier han det bare pga krangelen" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Vil btw si at denne tråden har fått meg og dama til å bli enige om å si at vi elsker hverandre, mindre enn før. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Herregud, stakkars fyr. Han var vel bare ikke klar for å si det, og så kommer du å presser og presser han slik? Hadde jeg sagt "Jeg elsker deg (elns)". Så hadde jeg ikke forventet å fått det samme tilbake, men at min bedre halvdel hadde sagt det når hun selv var klar for det. Forresten, føler du deg bedre etter du klarte å tyne det ut av han? Edit: FYI: Så er 6 mnd ingenting, hadde dere vært sammen noen par år eller noe slikt, så har du kanskje et poeng. Men uansett så er det helt på tryne å holde på slik. Og dette er vel en av grunnene jeg foretrekker å være single, framfor å være i et forhold. Endret 5. desember 2011 av -Léon- 4 Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Å hjelpes, denne tråden har fått meg til å tape litt troa på kvinnfolk. Lurer på hvordan det i det hele tatt er mulig å være så ekstremt fantastisk og oppslukende trangsynt. Jeg blir rent opprørt 2 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg brukte nesten 2 år på å si at jeg elsket min x, vi var sammen i 5 år. Men seriøst Buffy, loka kvinnfolk. Alle er forskjellige, han vil si at han elsker deg når HAN er klar for det, nytter ikke å presse noen opp i et hjørna, da kan det fort bli stygt! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg brukte nesten 2 år på å si at jeg elsket min x, vi var sammen i 5 år. Men seriøst Buffy, loka kvinnfolk. Alle er forskjellige, han vil si at han elsker deg når HAN er klar for det, nytter ikke å presse noen opp i et hjørna, da kan det fort bli stygt! Da får det bli stygt og han får dra. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Så du vil heller at han skal lyve for at dere skal være sammen når dere har det supert sammen? Hvor var det blitt av det å kunne stole på den andre blitt av? Henge seg opp i et ord som betyr 0 for forholdet, og så skal et 'perfekt' forhold bli ødelagt av det, eller bli reddet med at den ene lyver - merksnodig greier. Skjønner egentlig godt at det virker så godt å lure damer. Det er SÅ lett å tvinne de rundt fingeren med ord - ord som ikke betyr noe for den som sier det, men som de vil høre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Slapp av folkens, det nytter som regel ikke å snakke fornuft i en jente om hun har bestemt seg Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Slapp av folkens, det nytter som regel ikke å snakke fornuft i en jente om hun har bestemt seg Jepp, nytter ikke å diskutere med en vegg, eller når de går i "jentelås". 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg brukte nesten 2 år på å si at jeg elsket min x, vi var sammen i 5 år. Men seriøst Buffy, loka kvinnfolk. Alle er forskjellige, han vil si at han elsker deg når HAN er klar for det, nytter ikke å presse noen opp i et hjørna, da kan det fort bli stygt! Da får det bli stygt og han får dra. Så enkelt er det. Ærlig talt. Det blir for dumt å "tvinge" noen til å si det. Han har sagt at hun er drømmedama som han ser for seg en fremtid med, og da også en relativt forpliktende én, men bare fordi han ikke føler at han kan si at han elsker henne, så er det bedre at det blir slutt? Fra mitt ståsted, så er det å si til noen at man vil ha barn med de i fremtiden en mye større greie. Å prate om å kjøpe leilighet sammen er også en ganske så stor greie. Det er vel mye bedre at han viser med handling at han bryr seg, at han er glad i henne og at han er forelska, enn at han på død og liv heller skal si tre ord? 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Ta det heller som et tegn på integritet og modenhet at han ikke lar seg presse til noe han ikke er klar for. Hvis du vil ha noe ekte må du forholde deg til virkeligheten. Dere lever ikke i en Disney-film, og dette er han tydeligvis klar over. Endret 6. desember 2011 av Torpedo_Peter 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ærlig talt. Det blir for dumt å "tvinge" noen til å si det. Han har sagt at hun er drømmedama som han ser for seg en fremtid med, og da også en relativt forpliktende én, men bare fordi han ikke føler at han kan si at han elsker henne, så er det bedre at det blir slutt? Fra mitt ståsted, så er det å si til noen at man vil ha barn med de i fremtiden en mye større greie. Å prate om å kjøpe leilighet sammen er også en ganske så stor greie. Det er vel mye bedre at han viser med handling at han bryr seg, at han er glad i henne og at han er forelska, enn at han på død og liv heller skal si tre ord? Det er ingen tvang noe sted. Han kan dra når han vil. I mitt eksempel av ett ultimatium så er valget enkelt; han får gi meg det jeg ønsker av det jeg føler at jeg trenger fra en kjæreste/ektemann/samboer, eller så får jeg finne meg en som faktisk vil gi meg det jeg ønsker. Nå mener jeg faktisk også at man kan forlate noen helt uten videre uten noen form for ''unnskyldning'' med en ren samvittighet, bare fordi man vil. Man må leve for seg selv, det er dumt å leve for andre.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Dette minner meg om en Two and a Half Men episode. Men ærlig talt, han sier det når han er klar. Det er bare latterlig å tvinge noen til å si jeg elsker deg. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Vi kan nå hvertfall være sikker på at TS ikke kommer tilbake. For dette var vel ikke respons hun var ute etter. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er ikke tvang. Det er et ultimatum. Vedkommende kan lyge, men da lurer vedkommende bare seg selv, til sist. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Dette er grunnen til at det er så mange skilsmisser og forhold går til helv.... "Enten gir du meg det JEG trenger,ellers får jeg det fra noen andre" beklager ass,jeg tenkte å ignorere denne tråden,men dette gjør meg irritert,og joda,du er sikkert en flott kjæreste,men må si meg uenig her. Hva med å faktisk bry seg om sin kjæreste og tenkte på hva HAN trenger? (altså,mer tid enn 6 mnd) neinei,meg og mitt forran deg og ditt 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er ingen tvang noe sted. Han kan dra når han vil. I mitt eksempel av ett ultimatium så er valget enkelt; han får gi meg det jeg ønsker av det jeg føler at jeg trenger fra en kjæreste/ektemann/samboer, eller så får jeg finne meg en som faktisk vil gi meg det jeg ønsker. Og det du ønsker er tre små ord, uavhengig av om det er noen fremtid der? Bare han sier "jeg elsker deg", så er alt greit? Frasen definerer ikke forholdet på noen måte. Og ja, det er selvfølgelig veldig fint å høre, men ikke uten at det kommer uoppfordret. Nå mener jeg faktisk også at man kan forlate noen helt uten videre uten noen form for ''unnskyldning'' med en ren samvittighet, bare fordi man vil. Man må leve for seg selv, det er dumt å leve for andre.. Det tror jeg vi alle er enig i, det vi er uenig i er vel hvorvidt det er idiotisk å gå fra et bra forhold kun fordi den andre parten ikke er klar for å si at h'n elsker deg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå