AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Nå har jeg vært sammen med min bedre halvdel i 6 mnd. (Er i midten av 20 årene). Vi har vært svært mye med hverandre og kjenner hverandre godt nå. Føles ut som vi har kjent hverandre i mange år faktisk. Vi har det kjempe bra sammen (dog har noen krangler inni mellom som andre), og han viser at han er glad i meg. Har tar intiativ til å være sammen med meg, og prater om fremtiden (leilighet ol.) Han sier også ting som at jeg er "den beste/drømmedama" og han har sagt han vil ha barn med meg en gang i fremtiden. Saken er at han ikke vil si at han elsker meg. Han sier alt annet omtrent, men ikke de ordene der. I går kveld var vi ute sammen og jeg ble meget full. Jeg fortalte han etter mye oppmanning at jeg elsker han. Han svarte at han liker meg tilbake. Trenger vel ikke si at jeg reagerte med skuffelse og fortvilelse. Ble en del krangling kan du si... (Har unnskylt meg for det nå men..) Jeg har ved flere andre anledninger prøvd å ta opp dette, men han er ikke noe fan av å prate om følelser. Han har sagt at han elsket sine forrige ekser (til og med dem han hadde dårlige av og på forhold til). Men å si at han elsker meg, som faktisk er den eneste som virkelig har stått ved hans side sier han det ikke til. Jeg har spurt han om han er usikker på sine følelser for meg og han svarer nei. Jeg har spurt han om han synes det er skummelt å si "elsker deg" og han svarer nei. Jeg får ikke ut hvorfor han ikke vil si det. Jeg maste på han i dag. Ja, maste faktisk! For så frustrert er jeg. Jeg fikk ut tilslutt at han elsker meg masse men synes dette er harde ord som ikke skal kastes ut hver dag og han ville ikke "spille" med meg(??).Hva mener han med dette? Jeg spurte om han var usikker på sine følelser for meg, og det var han ikke. Han kasta det i alle fall ut tidligere i hytt og pine! Jeg synes bare det er koselig å fortelle hverandre i ny og ne at man elsker kjæresten. Altså om han virkelig visste det var meg han ville ha, og elsket så hadde det vel ikke vært så vanskelig eller? Hvorfor er det så vanskelig for han å si de ordene til meg? Postet av anonym: 432f2408d7b96667f5602c93034c0eb9 Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) KANSJE fordi han rett og slett ikke elsker deg ?? Alle har forskjellige meninger om hva det vil si å elske noen. Noen bruker flere år på å få "grunnlag" til å si det og andre noen uker. Å elske noen er et ekstremt ord, som han så rett i, ikke bør misbrukes. Selv om han ikke sier det, betyr det ikke at han ikke liker deg kjempe godt og alt det der. Men for noen er å elske noen, så sterk at man vil dø for den personen man sier det til.. PS: Det at han sa det til sine tidligere. Kansje han har vokst, å funnet ut at å elske noen er for han mere en det det var den gang? at han har "Lært og vokst" Endret 4. desember 2011 av Hightow3r 7 Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg hadde aldri sagt "jeg elsker deg" etter 6 mnd! Kanskje han syns det er for tidlig? kanskje han har lært av sine tidilgere feil?(som kommentaren over meg sier) kanskje han er redd for at det ordet kan ødlegge alt? kanskje så har han rett? Virker som om dette betyr ekstremt mye for deg,for du vil føle deg like vikig som "eksen" sånn at du slipper å være sjalu? Du kan hvertfall ikke krangle han frem til å si det,alt til sin tid Lenke til kommentar
Populært innlegg Mye_rart Skrevet 4. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2011 Min eks og jeg sa "jeg elsker deg" hele tiden, til slutt betydde det ingenting.. kanskje han vil "spare" det til spesielle situasjoner når han vil gi sterkt utrykk for hvordan han føler.. Jeg kommer iallfall ikke til å kaste bort disse ordene til hvedagsbruk i et nytt forhold! 11 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Du vil bare ha ham til å si ordene, mens det egentlig ikke har noe å si hva han føler? Er det ikke bedre om det blir sagt med oppriktighet og ikke bare fordi han vil stoppe kjeften din etter langt om lenge med mas? 6 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Saken er at han ikke vil si at han elsker meg. Han sier alt annet omtrent, men ikke de ordene der. I går kveld var vi ute sammen og jeg ble meget full. Jeg fortalte han etter mye oppmanning at jeg elsker han. Han svarte at han liker meg tilbake. Trenger vel ikke si at jeg reagerte med skuffelse og fortvilelse. Ble en del krangling kan du si... (Har unnskylt meg for det nå men..) Du måtte bli sørpe full for å sei det og venta at han spontant skulle sei det same tilbake? Ordene betyr ingenting. Kanskje han har dårleg erfaring med dei tidlegare. Om han har sagt det til tidlegare damer og forholdet tydelegvis ikkje fungerte, kva betydning har ordene då? Det der er eit amerikansk fenomen som er opphausa noko voldsomt, men i det store og heile betyr veldig lite. Slapp av... 5 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hm.. jeg har alltid fått slike bekreftelser relativt kjapt når jeg har vært i forhold, og ofte gjerne før også. Han jeg er sammen med nå sa det etter en knapp måned inn i forholdet, så jeg skal ikke lyve og si at jeg forstår deg.. Men jeg kjenner noen som har vært i samme situasjon, og da var det på grunn av at hans foreldre hadde skilt seg og dermed gjort det vanskelig for han å knytte seg så mye til en annen person uten videre. Gi han tid, eller still han ett ultimatium. Kanskje dere ikke passer sammen alikevel? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor må han si at han elsker deg? "Elske" er blitt et betydningsløst ord, ettersom "alle" bruker det til alt mulig. Han vil vel vente litt i stedet for å pøse ut "jeg elsker deg!" fem ganger om dagen, som mange sier fordi det er det de "tror" man må gjøre i et forhold. Det er bare ord - handlinger teller mer. Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Flere jenter jeg kjenner har spesifikt nevnt i flere sammenhenger at de ikke vil høre "jeg elsker deg" fra mannfolk, siden de synes det er for jentete og lite maskulint. I tillegg sitter de ordene dypt inne hos mange, meg selv inkludert. Det er et uttrykk som er reservert til de mest spesielle situasjoner Nei, dette er pur kvinnfolklogikk. Ikke lag noe sak ut av det 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 4. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2011 Hm.. jeg har alltid fått slike bekreftelser relativt kjapt når jeg har vært i forhold, og ofte gjerne før også. Han jeg er sammen med nå sa det etter en knapp måned inn i forholdet, så jeg skal ikke lyve og si at jeg forstår deg.. Men jeg kjenner noen som har vært i samme situasjon, og da var det på grunn av at hans foreldre hadde skilt seg og dermed gjort det vanskelig for han å knytte seg så mye til en annen person uten videre. Gi han tid, eller still han ett ultimatium. Kanskje dere ikke passer sammen alikevel? Hahaha, fyfaen! 29 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg ser at den løsningen går igjen hos nevnte bruker. "Still et ultimatum. Dere passer kanskje ikke sammen. Tenk på deg selv." Når det er sagt, så sier BAS noen kloke ting som jeg kan si meg enig i fra tid til annen, men i dette tilfellet var det litt ekstremt. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Spør ham om det er ordene eller følelsene som er problemet. SNAKK om det, ikke krangle om det. Og ikke gjør det til en enorm greie; det er ikke verdt å ødelegge et forhold over semantikk. 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg mener: ikke snakk om det. Det blir som når kjærringen sier:"i dag må du overraske meg med å ta meg på resturant eller noe annet fint". Hva skal man liksom gjøre da`?? 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hvorfor er det ekstremt? Det paret jeg pratet om som hadde noe av de samme problemene er faktisk sammen, etter at et ultimatium ble stilt. Han innså da at hun ikke vil vente for evig, og at han må slå til eller la henne gå videre. Det er ikke noe ekstremt ved å kreve ett svar. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) - Endret 7. desember 2012 av Mariannehegelind Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Man kan sikkert tvinge ham til å si ordene, men man kan ikke tvinge fram en følelse. Vil man ha en situasjon der mannen må lyve for å holde på kjæresten sin? Jeg synes i alle fall det er ekstremt å vurdere å slå opp på grunn av denne filletingen. Men kanskje det bare er jeg som er rar. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Hadde kjæresten min krevd å få høre de ordene ,hadde han ikke vært kjæresten min lengre.. Det handler om å respektere andres grenser, det er ikke sånn at når du automatisk har vært sammen i et år er man nødt til å si det,eller så elsker man ikke personen... Hvis man har sånne grenser så passer man ikke sammen hvis den andre parten begynner å tvile og alt det der hvis man ikke får høre det. Ofte trenger man motivasjon.. du vet, man er ofte ikke klar over hva man har før man nesten mister det. Jeg selv får ofte høre at jeg er elsket, og det elsker jeg noe sinnsykt mye.. Man kan sikkert tvinge ham til å si ordene, men man kan ikke tvinge fram en følelse. Vil man ha en situasjon der mannen må lyve for å holde på kjæresten sin? Jeg synes i alle fall det er ekstremt å vurdere å slå opp på grunn av denne filletingen. Men kanskje det bare er jeg som er rar. Filletingen? Er kjærlighet i ett forhold en filleting? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Trådstarter (og enkelte andre i tråden) trenger å se myyyye mindre på TV, og heller akseptere at folk er forskjellige, og at tre ord ikke betyr det samme for alle. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (endret) Man kan sikkert tvinge ham til å si ordene, men man kan ikke tvinge fram en følelse. Vil man ha en situasjon der mannen må lyve for å holde på kjæresten sin? Jeg synes i alle fall det er ekstremt å vurdere å slå opp på grunn av denne filletingen. Men kanskje det bare er jeg som er rar. Filletingen? Er kjærlighet i ett forhold en filleting? Som sagt, ordene er ikke magiske og kan ikke tvinge fram en følelse. Mannen må få bygge opp følelsene i sitt eget tempo og slippe å føle seg presset på noen måte. Innleggene dine er litt tendensiøse. Jeg kan nesten sette en femmer på at hvis det hadde vært mannen som hadde klaget fordi dama ikke ville si "jeg elsker deg", så hadde du sagt noe sånt som at han må respektere at dama kan ha slitt med depresjoner eller lignende og derfor trenger tid før hun velger å si det. Endret 4. desember 2011 av Zarac 7 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Man kan sikkert tvinge ham til å si ordene, men man kan ikke tvinge fram en følelse. Vil man ha en situasjon der mannen må lyve for å holde på kjæresten sin? Jeg synes i alle fall det er ekstremt å vurdere å slå opp på grunn av denne filletingen. Men kanskje det bare er jeg som er rar. Filletingen? Er kjærlighet i ett forhold en filleting? Kjærleik er ikkje tre ord. 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå